خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای استان خبر داد؛

کمبود آب در ۲۸۰ روستای خراسان رضوی/ آبرسانی به ۶۶ هزار نفر در استان با تانکر

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۴۴۰

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۲۸۰ روستا با جمعیت ۶۶ هزار نفر در این استان با کمبود آب مواجهند و با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علوی در این باره افزود: از این تعداد 130 روستا به صورت دائم و 150روستا به شکل فصلی از طریق تانکر آبرسانی می شوند.

وی اعلام کرد: برای برخورداری این روستاها از آب  پایدار در قالب مجتمع های آبرسانی موضوع دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد تا مشکل کم آبی مناطق روستایی قبل از تابستان سال جاری برطرف شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی یکی از دلایل کمبود آب در روستاها را استفاده از آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه داخل منازل و دام وطیور ذکر کرد و این روش را باعث فشار به شبکه آب شرب دانست و از روستائیان خواست با مدیریت تعداد دام خود ، مانع از قطع آب در  روستاها شوند.

وی با اشاره به حوزه عملکرد این شرکت در استان پس از اجرای طرح یک‌پارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی اظهار داشت: با اجرای این طرح از ابتدای سال جاری شرکت آبفای خراسان رضوی علاوه بر 72 شهر با یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت وظیفه سقایی دو هزار و 400 روستا با جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفر را برعهده گرفته است.

به گفته وی در اجرای این طرح 222روستا  و سه شهر بینالود، رضویه و ملک آباد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفتند.

علوی گفت: آبرسانی به شهرها و روستاها با دو شرکت امکان انجام می شد بنابراین وزارت نیرو با کسب مجوزهای قانونی و مصوبه دولت طرح یکپارچه سازی را با هدف هم افزایی در منابع آبی وافزایش بهره وری عملیاتی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز