خبرگزاری کار ایران

۳۴۰ روستای خراسان رضوی با تانکر آب رسانی می شوند

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۶۱۱

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت:حدود ۵۰۰ روستای خراسان رضوی در شرایط تنش آبی هستند که ۳۴۰ روستا از این تعداد با تانکر آب رسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، سید ابراهیم علوی در بازدید از طرح های آبرسانی شهرستان سبزوار افزود: با ایجاد شبکه های پایدار، تامین آب روستا ها با تانکر تا سال ۹۹ کاهش می یابد.

علوی اظهار داشت: در سال‌جاری با افزایش حجم بارش ها و تکمیل چندین طرح مجتمع آب رسانی روستایی، آمار روستاهایی که با تانکر سیار آب رسانی می‌شوند کاهش داشت.  

وی گفت: از مجموع ۷۳ شهر خراسان رضوی ۳۰ شهر در ماه های تیر و مرداد امسال در آستانه کمبود آب قرار داشت که با مدیریت شبکه و کاهش فشار در زمان اوج مصرف به شرایط بحران نرسیدیم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با اشاره به فرسودگی شبکه های آب خراسان رضوی افزود: در محدوده روستاهای استان ۲۶ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع و در مناطق شهری ۶ هزار کیلومتر شبکه وجود دارد که حدود ۵۰ درصد این شبکه ها فرسوده هستند.

علوی اظهار داشت: میزان شبکه های فرسوده در مناطق روستایی استان بیشتر است که نیاز به عملیات اصلاحی دارد و به علت طول شبکه و کمبود منابع مالی، نوسازی شبکه ها با  اولویت انجام می شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز