خبرگزاری کار ایران

تاکید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان اردبیل بر آشنایی کودکان با حقوق شهروندی

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۳۰

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم برگزاری مسابقات فصلی و فراهم‌سازی آموزش حقوق شهروندی و آَشنایی کودکان با حقوق خود در این برنامه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظفر احدزاده در نشست تخصصی کارگروه پایش و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در محل جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد عنوان کرد: همکاری کانون با آموزش و پرورش تنگاتنگ است و با استفاده از این پتانسیل برنامه ریزی های مدونی در حال انجام است.

وی گفت: به استناد مرجع کنوانسیون حقوق کودک و تعریف یونسکو، هر فرد زیر ۱۸ سال کودک است و کانون پرورش فکری هم متولی این دامنه سنی از شهروندان است و لذا به‌ عنوان متولی کارگروه پایش و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک در استان، برنامه‌‌های متنوعی در طول سال و با تمرکز بیشتر در هفته کودک دارد.

مدیرکل کانون استان بیان کرد: این هفته فرصتی برای تمرکز بیشتر بر حقوق، مسائل آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی نسل کودک و نوجوان است و در نظر داریم با رعایت شرایط موجود، جلسه مرجع کنوانسیون حقوق کودک استان هم برگزار شود و از مراکز متولی مسائل مختلف این نسل از جمله مراکز نگهداری و مدارس با نیازهای ویژه نیز بازدید به عمل آید.

احدزاده بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌های اجرای با کانون تاکید کرد و گفت: کانون استان در کنار همکاری دستگاه های اجرایی می تواند برنامه های خود را به صورت گسترده تر برگزار کند تا کودکان امروز که آینده سازان فردا هستند بتوانند در پیشرفت کشور مثمرثمر باشند.

وی ادامه داد: تنظیم و اجرای مسابقات فصلی برای افراد زیر 18 سال و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در کنار این مسابقات می تواند زمینه را برای آشنایی کودکان با حقوق خود و همچنین حقوق شهروندی فراهم آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز