خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

شناسایی بیش از 33 هزار بیمار مبتلا به کووید19 در آذربایجان شرقی/ تشریح جزئیات محدودیت های کرونایی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۸۰۳

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، جزییات بیشتری از محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان شرقی را تشریح کرد و از شناسایی 33802 بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و گفت: متاسفانه در استان ما روزانه 7 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیار راستگو در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات محدودیت های کرونایی استان گفت: روز گذشته بر اساس تصمیم دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی کرونا مقرر شد که بر اساس مصوبات تمامی مراسم‌های تشییع، تدفین و ترحیم در هر نقطه از استان صرفا با حضور بستگان درجه یک برگزار شود و مسئولان تذکرهای لازم را در این خصوص ارائه کنند.

وی متذکر شد: شهرداری باید در کلیه پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها نسبت به عدم تجمع و اتراق نکردن هشدار دهد. در برخی منابع خبری ذکر شده بود که غذاخوری‌ها تعطیل شدند، اما اینگونه نبوده و در این مورد تاکید داریم پروتکل‌های بهداشتی حتما رعایت شوند. برخی رستوران‌‍‌ها میز و صندلی‌هایشان را در سطح خیابان و بیرون از رستوران چیده و خدمات ارائه می‌کردند که این مورد بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: تمامی اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی در سطح استان باید بر جامعه‌ی هدفشان نظارت کرده و هر جا که لازم باشد تذکر داده شده و اقدامات قانونی انجام شود.

 راستگو با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونا در خصوص تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی به مدت دو هفته، گفت: آموزش در این مدت در تمامی مقاطع تحصیلی در سطح استان و آموزشگاه‌ها و برای هنرجویان غیرحضوری خواهد بود و آموزش دانش آموزان از طریق شبکه‌ی مجازی شاد ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کادر اداری و اجرایی مدارس همچنان حضور خواهند داشت، اما حضور معلمان ضرورت ندارد که اطلاعیه‌ای در این خصوص هم صادر شد.

وی تاکید کرد: اعلام شده است که جایگاه‌های سوخت حتما سوختگیری کنند و برای جلوگیری از ازدحام، ارائه خدمات در این محل‌ها متوقف نشود. برگزاری هر نوع نمایشگاه، همایش و سمینار در سطح استان به مدت یک ماه تعلیق شده و هر نوع نمایشگاهی با مجوز ستاد استانی کرونا برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استادار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که قبلا در جامعه بود، استفاده از ماسک در استانمان کم‌تر شده است، خواهش می‌کنیم مردم و رسانه‌ها همکاری کنند تا موارد بیماری کم‎تر و شرایط پایدار شود.

وی از شناسایی 33802 بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، خبر داد و افزود: 875 بستری و در مجموع 1564 فوتی داریم. روزانه حدود هفت نفر در استان‌ بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده و 157 بیمار جدید شناسایی می‎شود که این آمار متغیر است.

وی در خاتمه بیان کرد: برای تداوم فعالیت‌های معیشتی و اقتصادی به ناچار باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز