خبرگزاری کار ایران

علیزاده خبر داد:

جمع آوری ۲۵۵ متکدی در سال گذشته توسط شهرداری رشت/ برنامه شهرداری برای ساماندهی متکدیان با ساخت مجتمع اردوگاهی

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۰۵۳

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت پیرامون جمع آوری وساماندهی متکدیان خیابانی اظهار کرد: براساس قانون تکدی گری جرم بوده و با متکدیان برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بیان کرد: با دستورالعمل وزارت کشور در سال ۷۸ برای شهرداری های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، شهرداری ها موظف شدند مجتمع اردوگاهی برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان ایجاد کنند.

علیزاده ادامه داد: شهرداری رشت سال ۸۲ سامانکده را برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان احداث کرد و دستگاه های اجرایی متولی نظیر بهزیستی،کمیته امداد و نیروی انتظامی نیز با شهرداری مشارکت می کنند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان در سطح شهر نیازمند واقعی نیستند مطرح کرد: بسیاری از متکدیان به صورت سازمان یافته در سطح شهر حضور دارند و اغلب متکدیان نیز از خارج از شهر و استان برای تکدی گری به رشت می آیند.

علیزاده به نقش مهم مردم در جلوگیری از پدیده تکدی گری اشاره کرد و افزود: مردم بدانند بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و آن ها از سادگی مردم سواستفاده می کنند.

وی با اشاره به کودکان حاضر در سطح شهر اظهار کرد: تعدادی از کودکان کودکان کار، عده ای دیگر کودکان خیابانی بی سرپرست و یا بدسرپرست و عده ای دیگر متکدی هستند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اینکه ۱۲۰ کودک کار توسط بهزیستی در سطح شهر شناسایی وجمع آوری شده است گفت: بیشتر کودکان کار از شهرستان ها و استان های دیگر به رشت وارد می شوند.

علیزاده بیان داشت: گشت فوریت های اجتماعی شهرداری رشت به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعال بوده و به شناسایی وجمع آوری متکدیان اقدام می کند.

وی با اشاره به برنامه شهرداری رشت برای ساخت مجتمع اردوگاهی بزرگ برای ساماندهی و توانمندسازی متکدیان گفت: با توجه به کمبود منابع مالی این امر تاکنون میسر نشده و ان شالله با مساعدت مسئولان عالی رتبه این مهم محقق شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از جمع آوری ۲۵۵ متکدی در سال گذشته توسط شهرداری رشت خبر داد و گفت: ۲۰۸ نفر از این افراد مرد و۴۷ نفر زن بودند و ۲۵ نفر نیز غیر گیلانی بودند.

علیزاده در پایان به نقش مهم سازمان‌های مردم نهاد و خیرین برای ساماندهی متکدیان اشاره کرد و گفت: ان شالله بتوانیم روزی برسیم که شهر رشت به شهر بدون متکدی تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز