خبرگزاری کار ایران

رحیمی زاده خبر داد:

خروج اولین محموله تجاری کامیونی از گمرک سرخس به مقصد ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۳۳

مدیرکل گمرک شهید شوشتری سرخس از خروج اولین محموله تجاری کامیونی به سمت پایانه مرزی کشور ترکمنستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس ، حسن رحیمی زاده در این خصوص گفت: با شیوع بیماری کرونا. قریب ۶ ماه گذشته مرز زمینی ما با کشور ترکمنستان بسته وطی پیگیری‌های دیپلماتیک انجام شده واعلام وزارت خارجه از روز گذشته به مدت سه روز بصورت آزمایشی گمرک مرزی ترکمنستان روزانه تعداد ۱۰ دستگاه کامیون را پذیرش می کند که امیدواریم این عدد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در بخش ریلی هم ابتدا بصورت آزمایشی و محدود واگن پذیرش می‌شد، افزود : در بخش ریلی تا مدتها مبادلاتی نداشتیم که با تلاش های صورت گرفته در چند ماه گذشته حمل نقل ریلی شروع به فعالیت کرد که در ابتدا بصورت محدود واگن ها  از سوی ترکمنستان پذیرش می‌شد که خوشبختانه امروزحجم مبادلات ما در بخش ریلی چشمگیر تر شده  ومحدودیتی نداریم. 

مدیر کل گمرک شهرستان سرخس تصریح کرد:امید واریم  در ادامه این روند بعد از آزمایش تستی سه روزه روند پذیرش کامیون از سوی ترکمنستان افزایش یابد.

رحیمی زاده تصریح کرد:البته از روز گذشته که عبور آزاد شد رانندگان از طرح اعلام شده کشور ترکمنستان که کامیون در روی پل مرزی اسب خودرو راجدا وسپس با کشنده  وراننده ترکمن محموله وارد ترکمنستان شود راضی نبودند وعملا هیچ کامیونی عبور نکرد اما امروز ده کامیون با شرایط کشور همسایه محموله تجاری خودراکه کا خودرو سواری بود به پل مرزی انتقال وعملیات جابجایی اسب کامیون به ترتیب انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز