خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

استقبال والدین و دانش آموزان از بازگشایی مدارس در بخش رضویه شهرستان مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۳۸

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه رضویه گفت: از ۱۵ شهریور مدارس بخش رضویه با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور آشنایی و ارتباط مستقیم دانش آموزان با معلمان خود و تدریس برخی از دروس پایه مانند ریاضی، علوم و عربی به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدارس بخش رضویه همزمان با مدارس سراسر کشور و استان در ۱۵ شهریور ۹۹ در شرایط شیوع بیماری کرونا با شرایط و ضوابط اعلام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی  از سوی وزارت آموزش و پرورش، بازگشایی شد.

جواد حسینی از اعضای شورای شهرستان مشهد و عضو شورای شهر رضویه در خصوص اقدامات عمرانی انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش بخش رضویه به ایلنا گفت: پس از ۲۰ سال به منظور دسترسی راحت تر دانش آموزان به محیط های آموزشی، عملیات پیاده رو سازی در محدوده مکان های آموزشی مدارس بخش رضویه انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به عملیات آسفالت در مدارس رضویه، گفت: پس از سال ها عملیات آسفالت بخشی از محوطه حیاط دبیرستان و خوابگاه بنت الهدی انجام گرفت، همچنین عملیات آسفالت محوطه مدرسه پسرانه شهید مفتح به مساحت بیش از دو هزار مترمربع در حال اجرا است.

این عضو شورای شهرستان مشهد در ادامه گفت: رفع آبگرفتگی مدارس، هرس درختان و حمل شاخه ها و نخاله ها، دیوار نویسی، دراختیار قرار دادن گلخانه به منظور آموزش به مدارس، کانال کشی مدرسه مطهری برای دفع آب های سطحی، نقاشی دیواری و کف سازی مدرسه سمیه در سال های قبل از دیگر اقدامات شورای شهر رضویه در حوزه مدارس این بخش بوده است.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه از بیماری کرونا در مدارس بخش رضویه عنوان کرد: تعداد ۱۵ هزار ماسک در بین دانش آموزان و والدین آنان توزیع شد. همچنین بیش از ۲۸ مورد عملیات ضدعفونی در سطح شهر و ادارات بخش رضویه انجام گرفته است.

مشکل تامین مواد ضدعفونی در مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه رضویه نیز در خصوص نحوه بازگشایی مدارس این منطقه اظهار کرد: از ۱۵ شهریور مدارس بخش رضویه با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور آشنایی و ارتباط مستقیم دانش آموزان با معلمان خود و تدریس برخی از دروس پایه مانند ریاضی، علوم و عربی به صورت حضوری برگزار می شود.

محمد جواد نورانی افزود: مدارسی که آمار دانش آموزان آن به ۲۵۰ نفر می رسد، تقسیم به گروه های ۸۰ نفری شدند که برای هر گروه ۲ روز در هفته کلاس های حضوری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ مدرسه بخش رضویه آمار دانش آموزان حدود ۶۰ نفر و حتی در برخی از مدارس آمار آنان به ۲۰ نفر می رسد، گفت: بنابراین در خصوص برگزاری کلاس های حضوری مشکلی نداریم و کلاس ها با رعایت فاصله اجتماعی و جمعیتی مطابق با پروتکل های بهداشتی تشکیل می شود.

این مقام مسئول در باره نحوه بازگشایی خوابگاه مدارس شبانه روزی اظهار کرد: خوابگاه مدارس شبانه روزی مقطع اول متوسطه فعلا راه اندازی نشده است اما گروهی از دانش آموزان خوابگاه دختران مقطع دوم متوسطه به دلیل دوری و خطرات ایاب و ذهاب، با الویت مسافت و با ظرفیت حدود یک چهارم بازگشایی شده است که در هر اتاق حداکثر ۴ دانش آموز اسکان دارند. برای بقیه خوابگاه ها نیز درحال برنامه ریزی هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش رضویه با تاکید براینکه دانش آموزان و والدین بخش رضویه به دلیل طولانی شدن مدت تعطیلی مدارس از بازگشایی مدارس استقبال کردند، خاطر نشان کرد: دانش آموزان در روستاها به دلیل فضای فرهنگی و اجتماعی آن در ایام تعطیلات مدارس در ایام کرونا نیز معابر حضور دارند، از این رو حضور آنان در مدارس تاثیر چندانی در نحوه زندگی آنان ندارد.

وی مشکل اساسی مدارس  بخش رضویه را تهیه مواد ضدعفونی دانست و افزود: هزینه تامین مواد ضدعفونی در مدارس از ابتدای بحران کرونا در مدارس توزیع شده است و فعلا تا یکی دوماه آینده را تامین خواهد کرد اما پس از این مدت ممکن است در تهیه این مواد با توجه به گرانی آن و عدم مشارکت خانواده ها، پاسخگوی نیازها نباشیم.

نورانی در ادامه گفت: یکی از اقدامات ما در دوره تابستان استفاده از دوره کارورزی هنرآموزان رشته تصویر برداری در ساخت و تهیه فیلمهای آموزشی بود که معلمان در استودیوهایی که ویژه فیلم برداری ایجاد شده بود، اقدام به تهیه فیلم های آموزشی کردند. این فیلم ها به صورت سی دی و نیز بارگذاری در فلش دراختیار دانش آموزان قرار می گیرد. همچنین جزواتی از سوی مربیان تهیه و چاپ شده است که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم دسترسی اغلب دانش آموزان روستاها به اینترنت، این شیوه می تواند روند آموزش مجازی را برای دانش آموزان روستاها تسهیل کند و نیاز به اینترنت نباشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش رضویه حضور والدین دانش آموزان در روزهای اول بازگشایی مدارس را یکی از مشکلات دانست، و افزود: البته والدین  به نوعی حق دارند که در روزهای نخست بازگشایی برای آشنایی با معلمان و انجام سایر امور درمدارس حضور یابند اما این حضور ممکن است سبب تجمع بیش ازحد افراد درشرایط کنونی شود و خطراتی را در پی داشته باشد. البته امیدواریم حضور والدین گرامی به تدریج در هفته های بعد کمرنگ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز