خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان مطرح کرد:

توجه ویژه سازمان مدیریت گیلان به پروژه های زیست محیطی/ اختصاص اعتبار برای بهبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۸۳۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: در سال جاری به پروژه‌های محیط زیستی توجه ویژه شده و تدوین سند آمایش استان با توجه به الگوی توسعه سبز- آبی نشان از اولویت محیط زیست و منابع طبیعی استان در برنامه‌ها برای سه دهه آینده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ظهر امروز در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه استان به نقش حضرت زینب (س) در آگاهی بخشی نهضت عاشورا اشاره و اظهار داشت:رسانه ها همان وظیفه را در عصر مدرن بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه رسانه ها از حریم مردم دفاع می کنند و نباید تکریم خبرنگاران را محدود به یک زمان خاص کنیم، گفت: رسانه ها حلقه وصل دولت و مردم در نظام های دموکراتیک هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: در کشور ما از ابتدای انقلاب تاکنون، همواره سعی شده حداکثر آزادی برای رسانه ها و مطبوعات فراهم و ارتباط بین دولت و مردم برقرار شود.

محمدی سپس به ارائه گزارش در خصوص عملکرد سازمان متبوع خود از هفته دولت سال گذشته تا امروز پرداخت و خاطرنشان کرد: تصویب سند آمایش استان بعد از 13 سال فعالیت و بیش از 100 جلسه  مهمترین اتفاق سال گذشته است.

وی از از اجرای چهار هزار و 142 پروژه در سال جاری با اعتبار 1563 میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود:این میزان پروژه به لحاظ تعداد ۱۰ درصد نسبت به سال 97 کاهش داشته اما به لحاظ اعتبار 25 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول کاهش تعداد پروژه های مبادله شده در مقابل افزای سرانه اعتباری را از سیاست های بودجه ای استان در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: در سرانه هر پروژه  شاهد رشد از 28 میلیون و 700 هزار تومان در سال 97 به بیش از 37 میلیون تومان در سال جاری هستیم.

وی بیشترین پروژه های مبادله شده را مربوط به بنیاد مسکن با 744 پروژه ، راه و شهرسازی با 436 پروژه و نوسازی  با 288 پروژه عنوان کرد و گفت: از لحاظ اعتباری  آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و کشاورزی در رتبه‌های نخست قرار دارند.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا پیشرفت خوبی در حوزه توسعه و تجهیز بیمارستان های استان داشتیم، تصریح کرد: دو بیمارستان تالش و لنگرود را به بهره برداری رساندیم و میلیاردها تومان به بخش بهداشت و درمان استان مساعدت شد که از جمله آن در ماه های آینده  شاهد افتتاح بخش اورژانس بیمارستان حشمت رشت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در استان گیلان است، گفت: سرانه افزایش در سال 97، 28 میلیون و 700 هزار تومان بوده که این آمار در سال 98 به 37 میلیون رسیده که این امر نشان‌دهنده سیاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال جاری به پروژه‌های محیط زیستی توجه ویژه شده و تدوین سند آمایش استان با توجه به الگوی توسعه سبز- آبی نشان از اولویت محیط زیست و منابع طبیعی استان در برنامه‌ها برای سه دهه آینده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز