خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد:

تداوم وضعیت قرمز در استان یزد/ احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بعد از عزاداری‌های محرم

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۵۹۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: همچنان ۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایلنا، سلمانی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان افزود: تنها در روز گذشته هشت بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان خاتم شناسایی شده اند.

وی افزود : این در حالیست که تعداد مبتلایان در این شهرستان در سه ماه فصل بهار مجموعا هشت نفر بود و در ۲ ماه اخیر به ۸۹ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هر چند وضعیت شهرستان اشکذر زرد است، ولی در این شهرستان نیز فقط در روز گذشته شش بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شد.

سلمانی افزود : شهرستان‌های اردکان، بافق و بهاباد در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های یزد، ابرکوه، مهریز، خاتم، میبد و تفت در وضعیت قرمز هستند.

وی با آرزوی قبولی عزاداری سوگواران حسینی تاکید کرد در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی ممکن است بعد از عزاداری‌های محرم تعداد مبتلایان در استان افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: استفاده از ماسک در مراسم عزاداری، زمان برگزاری عزاداری‌ها حداکثر ۲ ساعت، فاصله حداکثر ۲ متر از هر طرف برای عزاداران، ممنوعیت جابه جایی هیات‌ها و دسته روی، ممنوعیت توزیع نذورات و مواد غذایی، ممنوعیت برپایی موکب و ایستگاه صلواتی و ممنوعیت برگزاری عزاداری در فضا‌های سربسته از جمله موارد مهم در برگزاری آئین‌های عزاداری در شرایط حاضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز