خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

هیئت‌های مذهبی اجازه انحراف در عزاداری ندهند‌/ خبرنگاران چالش‌های فرهنگی جامعه را با راهکار ارائه کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۰۱۴

نماینده ولی فقیه در استان یزد از هیئت های مذهبی در استان خواست تا اجازه انحراف در عزاداری های یزد را ندهند و اصالت آن را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست خبری با تاکید بر اینکه خبرنگاران چالش‌های فرهنگی جامعه را با راهکار ارائه کنند،گفت: از هیئت‌های مذهبی نیز درخواست داریم حرکت‌های خود را به گونه‌ای اصلاح کنند که هیچ شائبه وجود انحراف در مراسم‌ها و اشعار و مداحی‌های آنها وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: خیلی از علامت‌هایی که در هیئت‌های عزاداری استفاده می‌شود هیچ معنا و مفهومی ندارد و اصلا مربوط به عزاداری‌های اصیل نیست، این موارد هم باید از هیئت‌ها و عزاداری‌ها خارج شود.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های یزد اصیل و با ارزش بوده و همه نسبت به آن احترام خاصی دارند گفت: درخواست ما از هیئت‌های مذهبی و مردم یزد این است که این سبک اصیل و بسیار زیبا را نگذارند تغییر کند.

امام جمعه یزد در ارتباط با عزاداری‌های اصیل یزد گفت: عزاداری و سینه‌زنی‌های اصیل یزد به گونه‌ای بود که به هیچ عنوان نمی‌توان حتی یک بهانه در ارتباط با وجود انحراف در آن و یا مشکل داشتن در آن پیدا کرد؛ این سبک باید احیا و حفظ شود.

ناصری‌یزدی به موضوع تعزیه‌های دوره‌گرد اشاره کرد و افزود: روند فعلی این تعزیه‌ها اصلا خوب نیست و باید نسبت به جمع‌آوری این حالت و اصلاح آن اقدام لازم به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه حسینیه‌های یزد در اصل با سبک برگزاری تعزیه ساخته شده گفت: تعزیه‌ها باید به نوعی ساماندهی شوند و تیم‌های تعزیه خوب در یزد، در این حسینیه‌ها اقدام به اجرای مراسم تعزیه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از آوردن حیوانات به آیین‌های عزاداری نیز خود‌داری کرد و گفت: برخی مواقع آوردن حیوانات در مراسم عزاداری سبب خنده مردم می‌شود و یا آنها را اذیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز