خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز:

البرز، بانک بذر با کیفیت گیاهان دارویی کشور می شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۲۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه تصمیم داریم بانک بذر با کیفیت گیاهان دارویی کشور را در البرز راه اندازی کنیم، گفت: این طرح ملی نیازمند حمایت دولت و مشارکت تولید کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مجید موسوی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز زیرساخت بذور گواهی شده گیاهان دارویی کشور که در اراضی سایت عمران و آبادی بستان ایران مستقر در شهرستان نظرآباد، برگزار شد، گفت: با توجه به راه اندازی سایت گیاهان دارویی در البرز، در مجموع ۳۰۱ هکتار از ۶۸ هزار هکتار، سطح زیر کشت با تولید ۶۶۲ تن محصول بذر گیاهان دارویی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی افزود: زمینه تولید بذر گیاهان دارویی به شدت در استان البرز فراهم است چراکه البرز مرکز علم و تحقیقات و فناوری کشاورزی محسوب می شود و لازمه این اقدام، فراهم بودن بستر تحقیقاتی کشاورزی است.

موسوی اظهار داشت: اولین سایت تولید بذر گیاهان دارویی در شهرستان نظرآباد راه اندازی شد و تلاش می کنیم با حداکثر پیگیری و تسهیلات و تمهیدات لازم، برای مجتمع بستان ایران شرایط تولید بذر گیاهان دارویی فراهم شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با عنوان اینکه تصمیم داریم بانک بذر با کیفیت گیاهان دارویی کشور را در استان راه اندازی کنیم، گفت: این طرح ملی نیازمند حمایت دولت و مشارکت تولید کننده است.

موسوی تصریح کرد: قصد سازمان کشاورزی البرز از مشارکت مجتمع بستان ایران، تشکیل بانک بذر با کیفیت در کشور است که به عنوان پایلوت در البرز راه اندازی می شود چراکه این سایت با توجه به ظرفیت و اراضی و مسئولان خوب، می تواند با همکاری جهاد کشاورزی در تولید بذر کشور، مطرح شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تسهیلات و حمایت دولت برای این طرح ملی گفت: در قالب صندوق حمایت از گیاهان دارویی، کمک های دولت اعم از تسهیلات بانکی یا اعتبارات بلاعوض ارائه می شود مشروط بر اینکه کشاورزان نیز مشارکت لازم را در اجرای این طرح داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز در ادامه با اشاره به ظرفیت های لازم تولید محصولات کشاورزی در استان گفت: بیش از ۸۰ درصد تولیدات فناوری کشاورزی کشور در استان البرز است که این قابلیت، نتیجه ظرفیت خوب و حضور اساتید، کشاورزان و دامداران پرتلاش با عملکرد خوب است.

وی گفت: استان البرز در تولید جوجه، گوشت، شیر و بسیاری از تولیدات کشاورزی و دامداری، مقام اول کشوری را کسب کرده است که این مقام در فاصله قابل توجهی با مقام دوم کشوری قرار دارد.

موسوی عنوان کرد: در البرز ۶هزار و ۶۰۷ واحد تولیدی اعم از دامداری، مرغداری و گلخانه احداث شده است که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۰۰ واحد از آنها با ۸۵درصد فعالیت، به کار خود ادامه می دهند چراکه از منابع خوب آب و خاک حاصلخیز استان البرز استفاده می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز