خبرگزاری کار ایران

جمال به ایلنا خبر داد:

بهره برداری از پنج اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۵۰

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، پنج اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا سمنان، مهدی جمال با تبریک فرا رسیدن هفته دولت افزود: سه اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ سفره‌خانه سنتی در هفته دولت در استان به بهره‌داری می‌رسد و یک مجتمع گردشگری نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: این اقامتگاه‌ها شامل اقامتگاه سنتی "سرای بانو" در شهر درجزین، اقامتگاه بوم‌گردی"حسن خان" در روستای سرآور مهدیشهر و اقامتگاه بوم‌گردی "عمه خورشید" در روستای جودانه میامی است.

جمال بیان داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه درآمد، پویایی اقتصاد در مناطق کمتر توسعه یافته، توانمندسازی جوامع روستایی و حفظ اصالت و معماری بومی ایجاد می‌شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: دو سفره‌خانه نیز شامل سفره‌خانه سنتی "آقاجان بزرگ"در روستای قاطول گرمسار و سفره‌خانه سنتی "آب انبار پاچنار" در سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افتتاح می‌شوند.

جمال از کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری در شهر درجزین به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد و تصریح کرد:این مجتمع گردشگری توسط بخش‌خصوصی، با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در مساحتی به متراژ ۴ هکتار احداث می‌شود.

وی گفت: این مجتمع شامل واحدهای اقامتی، رستوران، مرکز تفریحی، نمایشگاه صنایع‌دستی، سالن همایش و ... است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش گردشگری استان زمینه اشتغال بیش از ۲۰ نفر فراهم می‌شود، گفت: احداث و بهره‌بردای از مجتمع گردشگری درجزین زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز