خبرگزاری کار ایران

جمال به ایلنا خبر داد:

انتخاب نمایندگان تشکل راهنمایان گردشگری دامغان، شاهرود و میامی

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۰۵۰

​در مراسمی با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تشکل راهنمایان گردشگری شهرستان‌های شاهرود، میامی و دامغان تشکیل شد و نمایندگان این تشکل انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، در نشست هم اندیشی راهنمایان محلی و گردشگری شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی که روز شنبه 18 مرداد با حضور مدیرکل و روسای ادارات میراث‌فرهنگی شاهرود، دامغان و میامی برگزار شد، تشکل راهنمایان گردشگری این سه شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور ۵۰ راهنمای گردشگری و راهنمای محلی برگزار شد پس از رای‌گیری، "امیر نظام نصیری" و "آریا آملی" از شهرستان دامغان و "مهری بوجار"، "مجتبی ادیب‌زاده" و "فرهاد غیاث‌الدین" از شهرستان شاهرود به عنوان نمایندگان این تشکل‌ها انتخاب شدند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با ابراز خرسندی از تشکیل تشکل راهنمایان گردشگری، قول همکاری و همراهی با این تشکل‌ها را داد و خاطرنشان کرد: تشکیل این تشکل‌ها در حمایت از راهنمایان گردشگری و بلدهای محلی موثر است.

مهدی‌جمال گفت: این اداره‌کل با هدف توانمندسازی راهنمایان گردشگری، برگزاری دوره‌های بازآموزی راهنمایان گردشگری و بلدهای محلی را در سالجاری اجرا کرده است.

وی ضمن با اینکه 70 راهنمای گردشگری در استان سمنان فعالیت دارند، افزود: حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای دریافت کارت راهنمای گردشگری، کارشناسی است و لازمه صدور کارت راهنمای گردشگری برای متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی راهنمایان شامل ایرانگردی و جهانگردی، طبیعت‌گردی، فرهنگی و تاریخی و پذیرش در آزمون جامع راهنمایان گردشگری است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز