خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:

فوت ۵۱۳ نفر بر اثر غرق شدگی در ۴ ماه نخست سال/ خوزستان، فارس و مازندران با بیشترین آمار غریق

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۰۳

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۵۱۳ نفر به دلیل غرق شدگی در ۴ ماه ابتدایی امسال فوت شدند؛ این تعداد فوت شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ و نیم درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، دکتر حامد نائیجی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد فوت شده در این چهار ماه ۴۲۷ نفر مرد و ۸۶ نفر زن بودند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آمار تیرماه گفت: آمار تلفات غرق شدگی در این ماه با کاهش ۱۶.۳ درصدی، به ۲۰۱ نفر رسید. این آمار در مدت مشابه سال قبل ۲۴۰ نفر گزارش شده بود و آمار تلفات غرق شدگی در کشور طی چهار ماهه نخست امسال به استثنای ماه خرداد، در دیگر ماه‌های سال کاهش داشته است.

نائیجی گفت: در این مدت استان‌های خوزستان با ۴۹، فارس با ۴۸ و مازندران با ۴۴ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: رودخانه‌ها همواره در صدر آمار تلفات غرق شدگی قرار دارند و در آمار‌های پزشکی قانونی بیشترین مرگ بر اثر غرق شدگی در روخانه‌ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود:در چهار ماهه نخست امسال نیز بیشترین تلفات مربوط به رودخانه هاست و در این مدت ۱۹۹ نفر در روخانه‌ها جان باخته اند که این آمار حدود چهار برابر تلفات غرق شدگی در دریا با رقم ۵۰ فوتی (۱۱ نفر محدوده مجاز و ۳۹ نفر در مناطق خارج طرح) است.

ناییجی گفت: مطابق آمار‌های موجود در چهار ماهه ابتدایی امسال بعد از رودخانه‌ها بیشترین آمار غرق شدگی به ترتیب مربوط به استخر کشاورزی با ۶۱، کانال‌ها با ۵۲، دریاچه‌های مصنوعی و سد‌ها با ۵۱، دریا با ۵۰، استخر‌های شنا با ۳۲، دریاچه طبیعی با ۲۱، حوض و حوضچه‌ها با ۱۳ و چاه‌ها با ۷ فوتی است. ۲۷ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز