خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری صورت گرفت؛

برگزاری معارفه اولین سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۹۲۷

مراسم معارفه اولین سرپرست شبکه بهداشت و درمان زبرخان سه شنبه بیست و هشتم مرداد ماه در سالن همایش شهید مطهری قدمگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در آیین معارفه اولین سرپرست بهداشت و درمان زبرخان، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت امام حسین(ع) گفت: تامین سلامت، نیازمند مشارکت و هماهنگی بین بخشی است و تنها ٢۵ درصد تامین سلامت با حوزه سلامت و ٧۵ درصد با مشارکت و هماهنگی بین بخشی است.

دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: سلامت به صورت تک بعدی و صرفا به معنای نداشتن بیماری تعریف نمی شود بلکه طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، ابعاد مختلف جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را در برمی گیرد.

وی با اشاره به پاندمی کرونا اظهار داشت: امروز  کشور ما و سایر کشورهای جهان با بحران کرونا مواجه شده است و رفتار این ویروس تا کنون نشان داده است که برای ریشه کنی آن، نیاز به همت جمعی است بنابراین همه ارگان ها و تک تک مردم باید وارد میدان عمل شوند، همان طور که در موج دوم این پاندمی با همکاری مردم و سایر نهادها مشاهده کردیم که میزان بستری، نه مرگ و میر رو به کاهش است.

عظیمی نژاد با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در منازل و به دور از هرگونه تجمع افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری، طرح هر خانه، یک حسینه راه اندازی شده است و از صدا و سیما و رسانه ها خواست تا هرچه بیشتر فرهنگ عزاداری در منازل را با توجه به این بحران در مردم با اطلاع رسانی مناسب، نهادینه کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان زبرخان با توجه به تعویق در استقلال این شهر، عقب ماندگی هایی داریم که امید است با کمک خیرین سلامت شهر زبرخان بتوانیم بخشی از این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در این مراسم نیز گفت: استقلال شهرستان زبرخان هرچند با تاخیر همراه بود اما این استقلال منشا اثرات و خدمات بیشتر و توسعه پایدار در تمام زمینه ها از جمله بهداشت و درمان برای زبرخان خواهد بود.

حامد سلیمانی افزود: شهرستان زبرخان با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در حوزه سلامت دارای هفت مرکز خدمات جامع سلامت، ۶پایگاه بهداشت، ۳۳خانه بهداشت است و ۱۳۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در این شهرستان به ارائه خدمت به مردم شریف این منطقه می پردازند.

وی در ادامه به بیان آماری از خدمات ارائه شده در سامانه سیب پرداخت و میزان رضایت مندی مردم را از این خدمات بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد خدماتی که در سامانه سیب ثبت شده بالغ بر یک میلیون خدمت در سال ۹۸ بوده است و روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ خدمت در مناطق تحت پوشش صورت گرفته است، این آمار خدمات ارائه شده درقدمگاه، درود و خرو را نیز در برمی گیرد.

سرپرست بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در ادامه به ارائه آماری در خصوص وضعیت کرونا در زبرخان پرداخت و اعلام کرد: در این شهرستان تا تاریخ سه شنبه ٢٨ مرداد ماه، ۲۶۴ بیمار بستری و ۴۲ نفر فوتی داشته ایم، دو هزار و ۱۰۰ نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند و تا کنون بر اساس آمار نیشابور ۱۱ درصد از کل فوتی های نیشابور مربوط بخش زبرخان بوده است.

سلیمانی احداث پایگاه های اورژانس، اتمام پروژه های خانه های بهداشت نیمه تمام، احداث کلینیک طب کار، احداث بیمارستان محلی، تشکیل مجمع خیرین سلامت، استقرار نیروهای بهداشت حرفه ای و غذا و دارو در شهرک صنعتی را از اهداف خود عنوان کرد و یادآور شد: با استفاده از ظرفیت های بالقوه و داشتن برنامه جامع شاخص های حوزه سلامت این شهرستان را ارتقا می دهیم.

سرپرست بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در پایان گفت: امید است بتوانم خدمت گزاری شایسته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان باشم تا بتوانیم با همت جمعی عقب ماندگی ها ی حوزه سلامت شهرستان زبرخان را جبران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز