خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

توسعه کشت گلخانه در قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۶۵

استاندار قزوین گفت: توسعه کشت گلخانه، اولویت برنامه‌های استان قزوین است و برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های لازم در این زمینه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی‌پور در بازدید از یک واحد گلخانه در زمینه تولید توت فرنگی در تاکستان، اظهار کرد: شهرگ گلخانه نودهک از ظرفیت‌های مهم استان است که فاز اول آن تمام شده و به زودی به یک ظرفیت کشاورزی بزرگ کشور و استان تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم برای این طرح از سد نهب تاکستان سهمیه آب دریافت کنیم که در این صورت به یک الگوی موفق در کشور تبدیل می‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: توسعه کشت گلخانه را در سایر نقاط استان نیز پیگیری می‌کنیم چون سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، ارزش افزوده زیادی برای استان و کشور به دنبال دارد.

جمالی پور بیان کرد: استان قزوین، ظرفیت‌های غنی و زیادی در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و به ویژه کشاورزی دارد و باید با بهره برداری از این ظرفیت‌ها استان و کشور را به قله های بلند توسعه برسانیم.

مجتمع گلخانه ای دیال آباد تاکستان با مشارکت بانک کشاورزی احداث شده و می تواند سالانه یکصد تن توت فرنگی تولید و روانه بازار کند.

این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اشتغالزایی هزار و ۲۰۰ نفر روز بابت یک سال به صورت مستقیم و غیر مستقیم بنا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز