خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه:

پروژه قطار شهری کرمانشاه بیشترین جذب اعتبار در کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۶۵

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با اشاره به روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه بیشترین جذب اعتبار در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، امین سرتیپ نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای به سرانجام رساندن پروژه قطار شهری کرمانشاه به یک وحدت و همدلی و کار جدی نیاز داریم. 

وی با قدر دانی از زحمات مدیرت های قبلی پروژه خاطرنشان کرد: جابه جایی مدیران قبلی دال بر ناتوانی آنها نبوده و در چنین پروژه هایی سایر عوامل نیز از جمله تامین مالی بسیار تاثیر گذار است.

وی یکی از دلایل تاخیر پروژه را تغییر وضعیت پروژه از منوریل به قطار شهری(مترو سبک) دانست که بیشتر در بین مردم منوریل شایع است.

سرتیپ نیا گفت: خوشبختانه یکی از خبرهای خوب این است که برای اولین بار در سطح کشور بیشترین اعتبار برای قطار شهری کرمانشاه در نظر گرفته شده است و این نشان از اهمیت پروژه دارد

وی ادامه داد: در این راستا ۱۵۰ میلیارد اعتبار از بانک سپه تخصیص داده شده و قرار است ۲۲۰ میلیارد نیز از سایر بانک ها تامین شود و در صورت تامین مالی به موقع فاز اول پروژه در اواخر سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه حق مردم کرمانشاه و رسانه ها اگاهی از روند پروژه است گفت: در اینده نزدیک شرایط یک بازدید میدانی مردمی را فراهم می کنیم.

گفتنی است، طول تقریبی پروژه قطار شهری کرمانشاه ۱۳ کیلومتر است که فاز اول ان از میدان معلم(مسکن) تا میدان ازادی به طول ۸.۶ کیلومتر و فاز دوم از میدان آزادی تا میدان فردوسی به طول ۴.۳ کیلومتر است که شامل ۱۳ ایستگاه است.

شایان ذکر است که قطار شهری کرمانشاه از بلوار شهید بهشتی رو به روی خیابان ویلا از حالت هوایی به زیرزمینی تغییر حالت میدهد و پیشرفت فاز اول پروژه ۳۳ درصد است و پیشرفت ایستگاه میدان ازادی که قلب شهر نیز محسوب می‌شود ۲۸ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز