خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان:

روزانه ۵ تا ۱۵ هکتار از مراتع قزوین دچار آتش سوزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۴۵۵

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: روزانه ۵ تا ۱۵ هکتار از مزارع و مراتع استان قزوین دچار آتش سوزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ مورد حریق در ۸۵۰ هکتار از باغات، مزارع، مراتع و گندم‌زارهای استان قزوین روی داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه ماموران آتش‌نشانی قزوین روزانه ۱۵ تا ۳۰ ماموریت اطفاء حریق در مراتع و باغات استان را به انجام می‌رسانند، افزود: میزان خسارت‌های وارد شده به مراتع و باغات درگیر آتش‌سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مهدیخانی، ۹۵ درصد از علت وقوع آتش سوزی‌ها را عامل انسانی دانست و یادآور شد: در سه مورد از آتش سوزی‌های عمدی عوامل آن از سوی ماموران منابع طبیعی شناسایی و به مراجع قضایی نیز معرفی شده‌اند.

۲۱ مورد غرق شدگی در سال جاری نگران کننده است

وی با اشاره به ۲۱ مورد غرق شدگی در سال جاری این استان، گفت: متاسفانه این تعداد حادثه باعث نگرانی‌های زیادی شده تا جایی که پیش از آغاز فصل گرما بارها و از طریق رسانه‌های جمعی به خانواده‌ها اطلاع رسانی شده بود که به هیچ عنوان اجازه شنا کردن در مناطق شنا ممنوع از جمله رودخانه‌ها، کانال‌های آب کشاورزی و سدهای ذخیره آب را به فرزندان و اعضای خانواده خود ندهند.

این مسئول با بیان اینکه از امروز شاهد اوج گرما و افزایش ۸ درجه‌ای دمای هوا در سطح استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان با دستگاه‌های خدمات رسان همکاری لازم را به عمل آورده و ضمن عمل کردن به توصیه‌های ایمنی آنها، از تردد در بیرون از خانه و مناطق خلوت خودداری کنند.

مهدیخانی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان از روشن کردن آتش در مراتع، باغات و مزارع خودداری کرده و در صورت انجام این کار، در پایان با آب و یا خاک اقدام به خاموش کردن آن کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز