خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبر داد:

تاثیر اعمال محدودیت‌ها همراه با اطلاع‌رسانی بر کاهش شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۵۴۴

استاندار فارس با بیان اینکه از ابتدای تیر وضعیت شیوع کرونا در استان شرایط نامناسبی را رقم زده است، گفت: اعمال محدودیت‌ها همراه با فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی بر کاهش شیوع کروناویروس تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا و به نقل از علوم پزشکی شیراز، عنایت‌الله رحیمی در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به شکل ویدئوکنفرانسی، برگزار شد، گفت: فارس در ماه‌های ابتدایی شیوع کروناویروس، با اجرای اقدامات مدیریتی، از وضعیت مناسبی برخوردار بود اما از تیرماه، شیوع این بیماری تشدید شد.

رحیمی گفت: برای کنترل این شرایط نیز با در نظر گرفتن سه مؤلفه به هم پیوسته «سلامت»، «معیشت» و «امنیت» و با هماهنگی ستاد ملی کرونا اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: اجباری کردن ماسک در ادارات دولتی و ارایه نکردن خدمات برای کسانی که از ماسک استفاده نمی کنند، محدود کردن تجمعات به ویژه مراسم عروسی و ختم، محدود کردن فعالیت کافی شاپ ها و قهوه خانه ها و قسمتی از حمل و نقل عمومی، دورکاری افراد دارای زمینه از اقداماتی است که از سوی ستاد استانی کرونا انجام شد.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر ایجاد محدودیت ها، بر آموزش و اطلاع رسانی از سوی صداوسیما، رسانه های مکتوب و فضای مجازی تاکید و جلب همکاری و مشارکت ها عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار فارس در ادامه از تشدید نظارت و کنترل برای رعایت پروتکل های بهداشتی و تشکیل ۸۲ تیم بازرسی ویژه در سراسر استان علاوه بر تیم های گذشته خبر داد و گفت: ۲۵۰ گروه دو نفره در سطح شهر شیراز به صورت هدفمند با توزیع ماسک و بروشورهای آموزشی در حال فعالیت هستند.

رحیمی افزود: در زمینه درمان نیز اختصاص پنج بیمارستان دولتی و دو بیمارستان خصوصی با ۸۱۸ تخت عادی و ۱۲۹ تخت آی سی یو و راه اندازی نقاهتگاه با ۶۰ تخت بیمارستانی از دیگر اقدامات در راستای مقابله با کرونا در استان فارس است.

استاندار فارس با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی به بیماران استان های همجوار نیز با توجه به مراجعه آنها از به استان فارس، در دستور کار قرار دارد، گفت: شیراز به عنوان قطب پزشکی فشار بار بیماران استان های همجوار و گاهی بیماران سطح ملی را نیز تحمل می کند.

اشغال 70 درصدی ظرفیت بستری در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تعداد بیماران بستری در استان فارس مانند بسیاری از استان های دیگر در هفته های گذشته ببیشتر شده و مجبوریم شده‌ایم علاوه بر بیمارستان های اصلی مانند بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و بیمارستان شهید دکتر «چمران»، نقاهتگاه بیماران کرونایی را نیز به ظرفیت بیمارستانی اضافه کنیم.

مهرزاد لطفی خاطرنشان کرد: همچنین از توانمندی و ظرفیت های بخش خصوصی و سایر قسمت های بیمارستان های دولتی نیز استفاده شده است تا بتوانیم در زمینه ارایه خدمت به مردم فعالیت کنیم و این دوره را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به این که نزدیک به ۷۰ درصد تخت هایی که برای کرونا اختصاص داده ایم اشغال است و این درصد ضریب اشغال خیلی بالایی است و یک وضعیت هشدار به شمار می رود، از مردم خواست موضوع رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کادر درمانی خسته هستند و فشار کاری آنها بالا است، گفت: بیمارستان ها پُر از بیمار است و برای اینکه بتوانیم در خدمت بیماران باشیم باید از تعداد بیماران کم شود که این امر تنها با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشت فردی، عدم حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک میسر می شود.

لطفی گفت: پنج بیمارستان دولتی و چندین بیمارستان غیردولتی غیردانشگاهی در شهر شیراز و تمامی بیمارستان های شهرستان ها در بحث کرونا درگیر هستند و بیش از ۶۰۰ مورد از کارکنان مجموعه سلامت استان شامل پزشک، پرستار و سایر کارکنان مبتلا به کرونا شده اند که تعدادی نیز بستری هستند و این فشار کاری را بر روی سایر مدافعان سلامت زیاد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: پزشکان و پرستارانی که به کرونا مبتلا می شوند برای مدتی از چرخه درمان و خدمت رسانی به بیماران خارج می شوند و این تامین نیروی جایگزین برای آنها مشکل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز