خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد:

مردم کاشان اطلاعات پزشکی را از رسانه‌های معتبر رصد کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان ضمن هشدار به کاربران فضاهای مجازی که اطلاعات نادرست در زمینه‌های پزشکی به مردم ارائه می‌دهند، گفت: مردم کاشان اطلاعات علمی و پزشکی را از رسانه‌های معتبر و صحیح رصد کنند.

به گزارش ایلنا،«محمد حسین اعرابی»پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تاکید بر راه اندازی کمپینگ پزشکی به منظور اطلاع رسانی و آموزش‌های پزشکی و درمانی شهروندان کاشانی افزود: با توجه به اینکه طب سنتی رویکرد فرهنگی شهرستان کاشان است وجاذبه‌های افراد در این زمینه زیاد است اطلاع‌رسانی از کانال های صیحح و موثق در این زمینه ضروری است .

وی‌اجرای طرح‌ تحول سلامت را یکی از افتخارات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: انصافا اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان در جهت آگاهی بخشی و ارتقاء سطح سلامت در منطقه کاشان قابل تقدیر و تشکر است .

وی ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گفت : از زمان اجرای طرح تحول سلامت در کاشان بالغ بر 9 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند .

اعرابی کاهش فرانشیز درجهت حفاظت از مشکلات مالی بیماران را از دیگر اقدامات طرح تحول سلامت در این شهرستان عنوان کرد وافزود : در راستای طرح تحول سلامت روزانه 18 تا 22 میلیون تومان به بیماران به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود .

 وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون درشهرستان کاشان بیش از 13 هزار نفر ( 95 درصد) بیماران از یارانه طرح تحول سلامت استفاده کرده اند.

اعرابی با اشاره به اینکه 100 درصد ملزومات، تجهیزات، دارو  و... مورد نیاز بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان از محل طرح تحول سلامت تامین شده است، افزود: بالغ بر 40 میلیارد تومان بابت ملزومات و تجهیزات بیماران در بیمارستان ها پرداخت شده است .

وی از کاهش 3 تا 5 درصدی کاهش  زایمان های سزارینی وترویج زایمان طبیعی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبرداد وگفت: با توجه به اینکه برای هر زایمان طبیعی دولت 440 هزار تومان پرداخت می‌کند و مزایای فراوانی در این نوع از زایمان وجود دارد مادران باید بیشتر از طریق زایمان طبیعی فرزندان خود را به دنیا بیاورند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از قطع قرارداد دو پزشک به دلیل عدم توجه به زایمان طبیعی در شهرستان کاشان خبرداد و گفت: بزودی دو بلوک زایمان با زیربنای 1300 متر مربع در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل احداث می‌شود .

وی با اشاره به اینکه هنوز خانم های ایرانی توجه کافی به عوارض زایمان‌های سزارین ندارند و متوسط  زایمان سزارین درکاشان نسبت به استاندارد کشوری بالاتر است، گفت: هرچند از سال 92 تا 95 با کاهش  زایمان سزارین مواجه بوده ایم ولی این میزان در حدانتظار نیست .

 اعرابی افزود: زایمان سزارین در دانشگاه‌های‌تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان 50 درصد و بیمارستان های خصوصی این شهرستان بالای 80 درصد است .

وی از به سازی بالغ بر5 هزار مترمربع از فضاهایی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از محل طرح تحول سلامت خبرداد و گفت : به دلیل گستردگی فرسوده بودن تاسیسات بیمارستان بهشتی کاشان اگر طرح تحول دربیمارستان بهشتی کاشان پیاده نمی‌شد هیچ موقع این بیمارستان نمی‌توانست به فعالیت خود ادامه دهد .

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی کاشان از برگزاری مراسم گرامیداشت جشن سی‌سالگی دانشگاه‌ علوم پزشکی کاشان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: جایگاه و رتبه این دانشگاه از خیلی از دانشگاه های کشور بالاتراست و تنها دانشگاهی است که بالاترین دستیار را دارد.

کد خبر : ۴۰۶۷۰۱