خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

استان البرز در مرز وضعیت قرمز/ از ۱۵ تیر استفاده از ماسک اجباری می شود/ رسانه ها در آگاهی بخشی موارد بهداشتی نقش مهمی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۵۹۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اهمیت ماسک در ارتباط با استفاده از انواع ماسک توضیح داد: بهترین ماسک برای مردم و افراد مبتلا به کرونا، ماسک چند لایه فیلتر دار است که با قیمت ارزان و با تعداد بیشتر در دسترس است و استفاده از ماسک های سوپاپ دار برای کادر درمان توصیه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کریم امروز در نشست خبری با اشاره به شروع موج دوم کرونا گفت: برای کنترل این بیماری بیشتر از گذشته نیازمند همکاری رسانه ها هستیم که  با آگاهی بخشی مردم را در رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق و ترغیب کنند.

کریم با عنوان اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از موادضد عفونی در کنترل شیوع کرونا موثر است، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری تعداد ۹ هزار و ۴۱۹ بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در البرز بستری شدند که از این تعداد ۵ هزار و ۸۴۸ نفر کرونای مثبت بودند که ۴۴۳ نفر مبتلا به کرونا در البرز فوت کردند و ۶۳۹ نفر در مجموع موارد مشکوک فوتی‌ در البرز ثبت شده است.

کریم با اشاره به ترخبص ۸ هزار و ۵۰۲ نفر از مراکز درمانی، ادامه داد: ۴۵۵ بیمار مشکوک به کرونا بستری شده اند که ۱۴۲ مبتلای کرونا مثبت بودند.

کریم با عنوان اینکه طی یک هفته گذشته با شیب تند شیوع کرونا تعداد مراجعه روزانه مشکوک به کرونا به ۹۰۰ نفر افزایش یافت‌ اظهار داشت: طی یک روز گذشته یک نفر کرونا مثبت در البرز فوت شده است و تا ظهر امروز ۹۱ نفر تحت مراقبت ویژه هستند که ۵۳ نفر جزو بیماران حاد و با دستگاه تنفسی به سرمی برند.

کریم با عنوان اینکه در موج دوم کرونا محدودیت های موج اول را نداریم، اظهار داشت: اصناف باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اتحادیه ها و اتاق اصناف باید با نظارت بیشتر رعایت موارد بهداشتی را متذکر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر زمان استفاده از ماسک، گفت: مشخص شدن ۱۵ تیر ماه برای اجباری شدن استفاده ماسک، دستور کشوری است و شاید دلایل این امر مربوط به توزیع ماسک در مراکز بهداشتی باشد که با برنامه ریزی و بدون مشکل، ماسک در دسترس همگان قرار گیرد.

وی در ارتباط با سوال دیگر ایلنا با موضوع استفاده از ماسک سوپاپ دار توضیح داد: بهترین ماسک برای  مردم و افراد مبتلا به کرونا، ماسک چند لایه فیلتر دار است که با قیمت ارزان در دسترس است و ماسک های سوپاپ دار برای کادر درمان توصیه می شود و این دستورالعمل از وزارت بهداشت به مراکز درمانی نیز ابلاغ شده است.

کریم با بیان‌‌ اینکه شیوع کرونا در البرز وضعیت زرد و در شرف قرمز است، عنوان کرد: بیشترین آمار مرگ و میر در در البرز بین ۶۵ تا ۷۰ سال است و افراد ۷۵ تا ۸۰ سال بیشترین خطر ریسک فوت ابتلا به کرونا هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ارتباط با موارد ابتلا بین کادر درمانی البرز گفت: تاکنون ۲۴۶ نفر مبتلا و ۱۹۳ نفر مشکوک به کرونا ثبت شده که از این تعداد ۲۵ نفر بستری هستند و ۵ نفر در شرایط حاد هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تاکنون مورد فوتی از کادر دانشگاه در اثر کرونا نداشتیم و یک مورد پزشک فوت شده در بخش خصوصی فعال بود و دومین پزشک با وجود کرونا مثبت با دلایل غیر کرونایی فوت کرد.

وی اضافه کرد: در استان البرز از تعداد ۱۵۸ پرستار مبتلا به کرونا، ۱۲۵ نفر مشکوک به این بیماری گزارش شده است. همچنین ۲۴ پزشک مبتلا و ۱۹ پزشک مشکوک به کرونا تحت درمان قرار گرفتند.

وی گفت: ۴۱ نفر فعال در کادر اداری مراکز درمانی مبتلا و ۱۸ نفر مشکوک، ۴۱ منشی و ۱۸ نفر خدمه در مراکز بهداشت و درمان بستری شدند که از بین آنها ۲۶ نفر مبتلا و ۳۳ مورد مشکوک به کرونا تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم حوزه بهداشت و درمان را کنترل کنیم و رسانه ها در آگاهی بخشی بیش از گذشته همکاری کنند سونامی شیوع کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز