رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ بیمار نیازمند پیوند با اهدا اعضای ۵۲ بیمار مرگ مغزی، نجات پیدا کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ بیمار نیازمند پیوند با اهدا اعضای ۵۲ بیمار مرگ مغزی، نجات پیدا کردند.
مدیر بهداشت محیط کار البرز با اشاره به صحت گزارش بازرسی رستورانی که بهدلیل کشف گوشت فاسد در جاده چالوس خبرساز شده بود، گفت: تخلف این واحد با عنوان «عدم رعایت موازین بهداشتی» از طرف بازرسی صمت، برای بررسی نهایی به تعزیرات استان ارسال خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: پویش ملی «من هم تست اچآیوی میدهم» همزمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر در استان البرز با هدف افزایش آگاهی عمومی، تشخیص زودهنگام مبتلایان و کاهش انگ و تبعیض پیرامون بیماری ایدز اجرا میشود.
فلوشیپ انکولوژی سرطانهای زنان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در یک عمل جراحی موفق، تودهای ۴۰ سانتیمتری با وزن حدود ۱۰ کیلوگرم از شکم یک خانم ۴۲ ساله در بیمارستان کمالی کرج خارج شد.
مارگزیدگی در بسیاری از نقاط کشور بهویژه در مناطق گرمسیری و کوهستانی رخ میدهد، اما همچنان باورهای نادرست درباره درمان آن در میان مردم رایج است. متخصصان هشدار میدهند که تأخیر در درمان یا استفاده از روشهای سنتی میتواند جان فرد آسیبدیده را به خطر بیندازد. آگاهی از علائم و اقدامات درست، نقش حیاتی در نجات جان فرد دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت؛ گزارشی از عملکرد خود در بحران خردادماه و تحولات اخیر حوزه سلامت ارائه داد؛ گزارشی که از یک سو روایتگر همبستگی کادر درمان و داوطلبان در مدیریت مجروحان جنگ ۱۲ روزه بود و از سوی دیگر، خبر از تحولات مالی، تجهیزاتی و درمانی این دانشگاه میدهد.
همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، مسئولان بهداشت و متخصصان کودکان در البرز با تأکید بر اهمیت شیر مادر به عنوان نخستین و مؤثرترین داروی طبیعی، از اقدامات حمایتی نظیر مشاوره رایگان، بانک شیر مادر و بیمارستانهای دوستدار کودک در استان خبر دادند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به پایش ملی وزارت بهداشت در شاخص زایمان طبیعی بیدرد (اپیدورال)، از کسب رتبه دوم کشوری توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: این موفقیت نتیجه تلاش هماهنگ گروههای زنان، مامایی و بیهوشی در استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به روایتی از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه علیه کشورمان پرداخت و تاکید کرد: علیرغم تهدیدهای مستقیم به مراکز درمانی استان، هیچ یک از کارکنان بیمارستانهای البرز محل خدمت خود را ترک نکرده و با تمام توان در میدان حضور داشتند.
استاندار البرز با انتقاد از روند کند پروژههای بیمارستانی در استان، خواستار پیگیری جدی و هفتگی این طرحها از سوی دانشگاه علوم پزشکی شد و بر نقش مؤثر بخش خصوصی و خیرین در توسعه زیرساختهای درمانی تأکید کرد.