خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی خبرداد:

نزدیک به 7 هزار نفر در زندان‌های آذربایجان شرقی به سر می‌برند/ کاهش 15 درصدی ورودی زندان‌های استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۸۷۳

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی مجموع زندانیان استان را 6 هزار و 722 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد افزون بر 4 هزار نفر در زندان مرکزی شهر تبریز جای گرفته اند که با توجه به کمبود فضای فیزیکی و نیز محل این مرکز، به نوعی اداره کل زندان‌های استان را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد یاری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: طبق آخرین آمار موجود، هم اکنون تعداد 2 هزار و 122 نفر مرتبط با مواد مخدر در زندان های آذربایجان شرقی به سر می‌برند که از این تعداد هزار و 123 نفر را محکومان و بقیه را متهمان این نوع جرایم شامل می شود.

وی مجموع زندانیان آذربایجان شرقی را 6 هزار و 722 نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد افزون بر 4 هزار نفر در زندان مرکزی شهر تبریز جای گرفته اند که با توجه به کمبود فضای فیزیکی و نیز محل این مرکز، به نوعی اداره کل زندان های استان را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

یاری از کاهش 15 درصدی ورودی زندان‌های آذربایجان شرقی در 3 ماهه اول سال جاری خبرداد و اظهار داشت: در همین مدت حدود 2 کیلوگرم انواع کشفیات مواد مخدر در زندان های استان ثبت شده است که 80 درصد آن مربوط به مبادی ورودی زندان ها و از طریق پرتاب به داخل زندان ها بوده است.

به گفته وی 20 درصد کشفیات موادمخدر در زندان‌های استان نیز در داخل این مجموعه ها صورت گرفته است.

یاری با اشاره به اقدامات تامینی و درمانی اداره کل زندان های آذربایجان شرقی در حوزه مواد مخدر، گفت: در این رابطه دو نوع درمان شاملMMT   وNA  در داخل زندان ها انجام می شود که تاکنون 1200 نفر از زندانیان مواد مخدر به وسیله درمان نوع اول و متادول درمانی شده اند و 720 نفر نیز از طریق قرص های زیرزبانی در حال درمان هستند.

وی ارایه خدمات مشاوره ای به زندانیان مواد مخدر و خانواده های آنها را از دیگر برنامه های اداره زندان های آذربایجان شرقی برای مجرمان مواد مخدر برشمرد و یادآور شد: در این خصوص نیز تاکنون 7200 نفر از خدمات مشاوره ای بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 31 درصد از مجموع زندانیان این استان را مجرمان و متهمان موادمخدر تشکیل می دهند.

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی با بیان اینکه اداره زندان های استان بسیار سخت و در شرایط اقتصادی کنونی دشوارتر شده است، تصریح کرد: در صورتی که این مشکلات در سریع ترین زمان ممکن رفع نشود، آینده اداره این مجموعه ها با بحران جدی مواجه خواهد شد.

یاری، تناسب نداشتن جمعیت کیفری با فضاهای فیزیکی زندان ها، کمبود نیروی انسانی در حوزه های حفاظتی، خالی بودن بسیاری از پست های سازمانی، کمبود و در پاره ای موارد نبود دوربین های حفاظتی و مداربسته، نبود دستگاه ها و تجهیزات امنیتی و درمانی و نبود خودروهای مخصوص زندان‌بر را از جمله مشکلات و چالش‌های زندان های آذربایجان شرقی اعلام کرد که نیازمند رفع سریع و فوری هستند.

وی‌گفت: اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی در زمینه کمبود نیروی انسانی با چنان مشکلات بزرگی روبروست که بندهایی با جمعیت کیفری 600نفر را با یک نفر در طول شبانه روز و 24 ساعت حراست می کنیم.

یاری مشکلات مالی زندان های آذربایجان شرقی را بسیار وسیع خواند و افزود: در این زمینه به حدی دچار مشکل هستیم که حتی توانایی خرید اسلحه و مهمات را نیز نداریم و دولت به این منظور اوراقی واگذار کرده است که سررسید آنها برای سال 1401 است.

وی اضافه کرد: همین مشکلات مالی باعث شده است ساخت سوله برای کمپ شهرستان مرند که در حال حاضر تعداد 400 زندانی در آن نگهداری می شود سال ها به درازا بکشد و در این زمینه به شدت نیازمند حمایت و پشتیبانی استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز