خبرگزاری کار ایران

توزیع بیش از ۸۰ هزار تن نهاده دامی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۰۰۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: 82 هزار تن انواع نهاده و خوراک دام و طیور از ابتدای سال جاری تاکنون بین دامداران استان قزوین توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام این خبر گفت: این نهاده‌ها با نرخ مصوب دولتی برای توزیع به مرغداری ها و گاوداری ها در اختیار تشکل ها، تعاونی ها و اتحادیه های صنعت دام استان قرار گرفته است.

علی شاپورزاده افزود: از این مقدار نهاده و خوراک دام و طیور توزیع شده، ۳۴ هزار تن شامل کنجاله سویاست و همچنین ۲۸ هزار تن ذرت دانه ای و ۲۰ هزار تن نیز جو است.

این مسئول همچنین یادآور شد: سال گذشته نیز ۱۷۳ هزار تن انواع نهاده و خوراک دام بین دامداران استان قزوین توزیع شده بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: تامین به موقع نهاده و خوراک دام نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور و تعادل قیمت گوشت دارد.

براساس آخرین آمار استان قزوین دارای ۴۲۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و ۷۳ واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است. 

این استان همچنین در بخش دام در مجموع با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز