خبرگزاری کار ایران

نماینده آستارا :

تاسیسات آبرسانی آستارا فرسوده است و منابع آبی شهرستان جوابگوی نیازها نیست/ مسئولان برای مدیریت منابع آبی آستارا همت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۸۴۲

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: تاسیسات آبرسانی این شهرستان فرسوده بوده و آستارا علیرغم اینکه یکی از پربارش‌ترین مناطق کشور است ولی از جمله پرتنش‌ترین مناطق آبی کشور است.

به گزارش ایلنا از آستارا، غلامرضا مرحبا در حاشیه بازدید از تاسیسات آبرسانی روستاهای این شهرستان گفت: تاسیسات آبی شهرستان آستارا عمدتا فرسوده و قدیمی است و مجموعه دارایی‌های آبی این شهرستان پاسخگوی نیازهای آب شرب منطقه نیست.
 
وی گفت : با شروع فصل گرما و حضور انبوه گردشگران، بحران‌های آبی در شهر و روستا آغاز شده و نیازمند سرمایه گذاری سریع برای حل مشکل هستیم و دولت باید به صورت عاجل برای حل مشکل اقدام کند.
 
وی افزود: تاسیسات آبرسانی بهارستان نیز فرسوده شده و برای تامین آب شرب منطقه کافی نبوده و حتی در صورت‌اتمام عملیات احداث سد لاستیکی ملاهادی این سد تاثیر کافی و کامل درحل مشکل تنش‌آبی شهرستان  نخواهد داشت .
 
مرحبا گفت : بهترین فرصت برای حل مشکل آبی پنجاه سال آینده شهرستان آستارا؛ رودخانه چلوند است که نیازمند احداث تاسیسات‌ و خط انتقال آن است و با توجه به اینکه این رودخانه ظرفیت مناسبی دارد، بخش خصوصی هم می‌تواند با قراردادهای BOT وارد میدان شده و تاسیسات را احداث کند .

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: حق مردم ما این نیست که با همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، در فصل گرما بی آبی را تحمل و مسئولان ذیربط باید هرچه سریع تر برای حل این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز