خبرگزاری کار ایران

فرماندار درگز خبر داد:

آتش‌سوزی پارک ملی‌تندوره به طور کامل مهار شد/ همکاری ۱۱۰ نفر در خاموش‌کردن حریق

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۶۸۳

فرماندار درگز گفت: با تلاش نیروهای امدادی و مردمی آتش‌سوزی در پارک ملی تندوره عصر امروز جمعه پس از حدود سه ساعت تلاش عوامل امدادرسان و مردمی به طور کامل مهار شد.

به گزارش ایلنا، علی فراهی در این خصوص گفت: دستگاه‌های متولی پارک ملی حوالی ساعت ۱۳ از وقوع‌حریق  باخبر شدند که با توجه به پیش‌بینی جهت وقوع حریق در گیاهان و علوفه‌های خشک منطقه نیروهای امدادی به سرعت به محل اعزام شدند.

وی ضمن تشکر از مشارکت گروه‌های مردمی و نهادهای امدادرسان گفت: علاوه بر هلال احمر، دهیاری‌ها، بسیج و  نیروهای محیط زیست و پارک و داوطلبان مردمی شمار نیروهایی که در مهار آتش سوزی همکاری داشتند دست کم ۱۱۰ نفر بودند.

فرماندار درگز خاطر نشان کرد: بر اثر این آتش سوزی عرصه ای به وسعت ۲۰ هکتار شامل تعدادی درخت، درختچه و بوته در آتش سوخت اما خوشبختانه به گونه های جانوری منطقه آسیب نرسید.

وی وجود علوفه‌های خشک در محل را عامل توسعه و شدت یافتن آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه حضور پرتعداد گردشگران در پارک ملی تندوره در روز جمعه و سهل انگاری در روشن‌کردن آتش توسط آنان، عامل احتمالی شروع آتش سوزی‌های منطقه در این فصل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز