خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از چند واحد تولیدی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۵۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور روز یکشنبه از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی قزوین بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بابک دین‌پرست در ابتدا از یک شرکت تولیدی در زمینه انواع کامپاند و گرانول پلیمری که مورد مصرف در صنایع خودروسازی دارد، بازدید به عمل آورد.

این شرکت با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت (در زمان صدور پروانه بهره برداری) برای ۷۷ نفر اشتغالزایی کرده و ظرفیت اسمی تولید آن ۱۸ هزار و ۷۲۰ تن در سال است.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف در این بازدید گفت: این شرکت در زمینه تولید آمیزه‌های زیست پایه و ... در سال ۸۶ تاسیس شد و از سال ۸۸ تولید خود را شروع کرد و میزان تولید خود را از ۲ هزار تن در چند مرحله افزایش داد.

رضا باقری افزود: در سال ۹۱ اولین شرکتی بودیم که تاییدیه دانش بنیان را در کل کشور دریافت کردیم و در سال ۹۲ با افزایش تولید، ظرفیت تولید شرکت در قزوین به ۱۸ هزار تن رسید.

وی گفت: مرکز نوآوری و فناوری را در سال ۹۶ در شهر قدس راه اندازی کردیم و در حال حاضر در مجموعه این ۲ شرکت ۱۲۲ نفر مشغول به کار هستند.

باقری افزود: نوع فعالیت این شرکت یک صنعت آمیزه ساز است که حلقه واسطی میان صنعت پتروشیمی و صنعت قطعه سازی است و نقش موثری در شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی ایفا می‌کند.

وی گفت: پروژه‌های ما معطوف به محیط زیست است و گسترش آمیزه‌های مبتنی بر پسماندهای صنعتی و ایجاد واحد بازیافت پلاستیک‌ها از اهداف شرکت ما است.

معاون وزیر کشور همچنین در ادامه از یک شرکت کشت و صنعت واقع در شهرستان آبیک در زمینه دامداری و پرورش گاو شیری، پرورش تلیسه و پرورش گوساله نر به ظرفیت پنج هزار و ۶۰۰ راس و تولید شیر به مقدار ۳۱ هزار تن در سال بازدید کرد.

 این شرکت در سال ۱۳۴۹ تأسیس و در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را در رشته فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری آغاز کرده و هم اینک زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان است.

در حال حاضر این شرکت با احداث بزرگترین گاوداری شیری (صنعتی) در سطح استان، استقرار و بهره برداری از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح ۷۰۰ هکتار و داشتن مزارع تمام مکانیزه تولید علوفه و غلات با راندمان‌های مطلوب، یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی و دامپروری در استان قزوین و کشور است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مگسال در این بازدید گفت: این شرکت هزار هکتار اراضی دارد که در سال جاری ۸۰۰ هکتار آن زیر کشت رفته است.  

مسعود نیکدل افزود: تمام سیستم‌های آبیاری این شرکت، تحت فشار و مدرن بوده و فعالیت اصلی این مجموعه غیر از کشاورزی بر گاوداری ودامپروری تمرکز یافته است.

این مسئول گفت: بیش از پنج هزار راس گاو داریم و در روز ۱۰۰ تن شیر تولید در مجموعه تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت کشت و صنعت مگسال اولین شرکت بورسی در فعالیت کشاورزی و دامپروری است که در سال ۸۱ وارد بورس شد و هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد.

نیکدل افزود: پروژه بزداری از نژاد بز مورسیا را دوسال قبل در قزوین آغاز کردیم و هم اینک این بزها روزانه ۲ کیلوگرم شیر تولید می‌کنند.

دین پرست در ادامه از یک شرکت خودروسازی با سرمایه گذاری ثابت ۳۵ میلیارد ریال و ظرفیت اسمی تولید ۴۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع کامیونت ایسوزو، مینی بوس، وانت و ... با اشتغال ۵۷۳ نفر بازدید کرد.

بازدید از دهکده طبیعت قزوین و حضور در جلسه مشترک کارگروه های اقتصادی استان از دیگر برنامه های معاون وزیر کشور در سفر به قزوین است.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز