خبرگزاری کار ایران

دادگاه شهرداری و شورای شهر صدرا برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۴۲۱

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان شهرداری و شورای سابق شهر صدرا در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز به ریاست قاضی محمدمهدی محمودی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات 15 متهم پرونده شهرداری و شورای شهر صدرا، با قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان آغاز شد و پس از تفهیم اتهامات با اخذ دفاعیات متهمان، ادامه یافت.

در این جلسه، ابتدا متهم ردیف اول پرونده که جرائم مطرح در زمان تصدی او بر شهرداری صدرا حادث شده بود، در دفاع از خود، توضیحاتی در خصوص اتهامات وارده و دریافت پول از پیمانکار، تبانی و تدلیس در معاملات، صدور پروانه‌های غیرمجاز و تصرف و تضییع اموال دولتی، پرداخت.

در ادامه این جلسه، متهمان ردیف‌های 2 و 3، دفاعیات خود را در خصوص اتهامات مطرح در پرونده بیان و تقاضای تبدیل قرار را مطرح کردند.

براساس این گزارش، در این پرونده 3 هزار صفحه‌ای، متهم ردیف اول به ارتشاء و دریافت رشوه، مشارکت در تبانی و تدلیس در معاملات و مناقصات دولتی منتهی به ضرر و زیان به بیت‌المال، تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی و نگهداری مشروبات الکلی، متهم شده است.

همچنین متهمان ردیف‌های دوم، سوم و چهارم نیز به ترتیب به ارتشاء و دریافت رشوه  و نگهداری مشروبات الکلی، همچنین ارتشاء تدلیس در معاملات و مناقصات دولتی،  مشارکت در تصرف غیر قانونی و تضییع حقوق بیت المال از طریق عدم وصول عوارض و درآمد شهرداری متهم هستند.

 در این پرونده متهمین ردیف‌های پنجم تا یازدهم به رشاء و پرداخت رشوه، متهم ردیف دوازدهم به فراهم کردن موجبات ارتشاء و متهمین ردیف های سیزدهم تا پانزدهم نیز به ارتشاء و دریافت رشوه متهم شده‌اند.

براساس این گزارش، در ادامه اولین جلسه رسیدگی به پرونده شهرداری و شورای شهر صدرا، قاضی محمودی رسیدگی به پرونده مذکور را به وقت آتی در تیر ماه موکول کرد.

 رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در حاشیه برگزاری  این دادگاه از عزم جدی دستگاه قضا در مقابله با فساد گفت و اضافه کرد: این پرونده سومین پرونده فساد تحت رسیدگی در سال 99 است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با تأکید بر اینکه سنگین ترین مجازات ها در چارچوب قانون در انتظار مفسدان است، گفت: مسئولیت فرصتی برای خدمت به مردم است نه زمینه سازی برای سود جویی و سوء استفاده از منابع عمومی.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه دستگاه قضایی تا ریشه کنی کامل فساد با قاطعیت پای کار است، ابراز امیدواری کرد که تیرماه رای بدوی این پرونده صادر شود.

موسوی همچنین گفت: امیدواری رای اولیه یکی از پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی همزمان با هفته قوه قضائیه، تعیین شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز