خبرگزاری کار ایران

مدرس خیابانی مطرح کرد:

افتتاح بزرگترین کارخانه کنسانتره شرق کشور با دانش متخصصان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۷۹

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگترین کارخانه کنسانتره شرق کشور بدون حضور تکنسین خارجی و با علم کارشناسان ایرانی در سنگان خواف افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خواف، مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت در مراسم افتتاح طرح های زنجیره فولاد در سنگان خواف که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: ظرفیت تولید فاز نخست کنسانتره فولاد سنگان 2.5 میلیون تن است که تا کمتر از 50 روز دیگر فاز دوم با ظرفیت 2.5 میلیون تن دیگر افتتاح می شود، بهره برداری این طرح در ۱۳۹۳ آغاز شده است که ۳ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این طرح است. 

وی افزود: راه اندازی این کارخانه ها علاوه بر رشد تولید و افزایش ظرفیت ها، امنیت پایدار نقاط مرزی شرق کشور را هم به همراه دارد و افتتاح کارخانه های فرآوری سنگ آهن در سنگان در راستای پویش ملی افتتاح هفتگی طرح ها انجام شده است. 

مدرس خیابانی افزود: راه اندازی کنسانتره سنگان ظرفیت تولید کنسانتره کشور از ۵۷ میلیون تن به ۶۲ میلیون تن افزایش می یابد و در ۱۴۰۴ با تولید ۵۵ میلیون تن فولاد از رتبه ۱۰ جهانی به رتیه ۸ جهانی می رسیم.

وی گفت: وزارت صمت به عنوان خانواده بزرگ، در قالب طرح پویش هفتگی ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی از میان ۳۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت مرتبا افتتاح می کند که ابعاد اقتصادی و اجتماعی دارد . این طرح ها ۵۰ هزار اشتغال مستقیم دارد.

وی گفت:ظرفیت بی نظیر مجموعه فولادسنگان، فراهم شدن تبادلات مرزی و خارجی است که تضمین کننده اقتصاد شرق کشور است و مصونیت امنیتی هم بهمراه دارد.

وی افزود: افتتاح این طرح ها در محدودیت‌های بین المللی و تحریم جهانی صورت گرفته و کلیه این کارها بدون حضور کارشناسان خارجی بوده است.

وی در پایان گفت: پیام روشن افتتاح این طرح ها این است که برخلاف خواسته دشمنان ایران که قصد ضربه به کشور را داشتند، نه تنها هیچ وقفه ای در کار تولید ایجاد نشده بلکه توسعه کشور در مسیر پیشرفت با قدرت ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز