خبرگزاری کار ایران

عباس تابش مطرح کرد:

قاچاق کالا به اقتصاد و اشتغال خانواده و فرزندان‌مان لطمه وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۱۰

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قاچاق کالا به اقتصاد و اشتغال خانواده و فرزندان‌مان لطمه وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، عباس تابش با بیان اینکه یکی از آیتم‌هایی که می‌تواند ما را برای خروج از رکود کمک کند بحث برندسازی است، افزود: بر اساس بند 23 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صنعت، معدن وتجارت مکلف به شفاف‌سازی شبکه توزیع است که در این راست اقدامات متفاوتی را نیز آغاز کرده‌ است.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌هایی که می‌تواند در این راستا بسیار تاثیرگذار باشد تقویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که می‌تواند کمک قابل توجهی به این حوزه بکند.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از یک مدیریت واحد استفاده می‌کنند و ورودی و خروجی کالا و ارتباط با کارکنان در آنها کاملا مشخص است می‌توانند در شفاف‌سازی شبکه توزیع نقش مهمی داشته باشند.

تابش با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این است که 20 درصد از سهم خورده فروشی کالا از طریق فروشگاه‌های زنجیری‌ای انجام شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود هفت درصد از این سهم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعلق دارد.

وی گفت: با توجه به این مهم استفاده از فروشگاه‌های سنتی موجود و ساماندهی آنها در قابل فروشگاه‌های نجیره‌ای به خاطر اینکه حق کسی ضایع نشود را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: بر همین اساس یک شرکت می‌تواند حدود 20 فروشگاه سنتی را در یک مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای در زیرمجموعه خود قرار داهد.

تابش افزود: سعی داریم سیاست توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به خود استان‌ها واگذار کنیم و از سال بعد اطلاعات را در اختیار سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها قرار دهیم تا بتوانند براساس اعلام نیاز، خود استان نسبت به توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام کنند.

وی به راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه انجمن شرکت‌های پخش در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخش تخصصی کار را در اختیار انجمن شرکت‌های پخش قرار می‌گیرد و مقام تشخیص توانایی شرکت‌ها را به دست بخش خصوصی داده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر صدور جوز شرکت‌های پخش بدون حضور صاحبان این صنایع و حداکثر در سقف 15 روزه انجام می شود، اظهار داشت: یکی از آیتم‌هایی که می‌تواند ما را برای خروج از رکود کمک کند بحث برندسازی است.

تابش تصریح کرد: ما در کشور در بحث تبلیغات با مشکلات زیادی مواجه هستیم که در همین راستا نیز کمیسیون مربوطه به منظور رفع این مشکلات تشکیلات و خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی نیز داشته است.

وی گفت: یکی از نسخه‌ای که اقتصاد دنیا برای خروج از رکود نوشته است بحث مصرف است که به دو شیوه مصرف داخلی و صادرات تعریف می‌شود.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش مصرف داخلی با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی امری ضروری است، گفت: باید با ارتقای سطح تولید و انجام کارهای تبلیغی و برندسازی زمینه تقویت بیش از پیش استفاده از کالاهای داخلی را که می‌تواند نقش مهمی در کاهش قاچاق داشته باشد فراهم کنیم.

تابش خاطرنشان کرد: سامانه شفاف‌سازی و روان‌سازی شبکه‌های توزیع را انجام داده‌ایم که در اصل تسهیل‌گر سامانه توزیع است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی وقتی کالایی را تولید می‌کنند باید یک شناسه کالا داشته باشند، گفت: کد رهگیری یک محصول با کد رهگیری تمام محصولات تولید شده متفاوت است.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سامانه جامع شناسه انبار و محل نگهداری کالاها نیز اشاره کرد و گفت: اگر همه توجیه باشند که امروز قاچاق کالا به اقتصاد و اشتغال خانواده و فرزندانمان لطمه وارد می‌کند و خود را در ضرری که قاچاق به اقتصاد کشور وارد می‌کند ذی‌نفع بدانیم قطعا در اجرا شدن این طرح و ثبت اطلاعات انبارهای بخش خصوصی و دولتی ورود و تلاش می‌کنیم.

تابش با بیان اینکه تمام اطلاعات انبارهای بخش خصوصی و دولتی باید در این سامانه جامع ثبت شود، اظهار کرد: انبارهایی که در این سامانه ظرف مدت زمان مشخص شده یعنی تا پایان سال ثبت نام نشده باشند در بازرسی‌ها به عنوان محل دپوی کالای قاچاق با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز