خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

تحقق کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی با حذف واسطه‌گری/ تکمیل طرح‌های سرمایه گذاری نیمه تمام در سال جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۰۴۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با تاکید بر حذف واسطه‌گری‌های غیر ضرور و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی گفت: صیانت از کسب و کارهای آسیب دیده بخش کشاورزی و تکمیل طرح های سرمایه گذاری نیمه تمام این بخش در سال جهش تولید دنبال می شود.

به گزارش ایلنا، مجید موسوی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی در خصوص ماموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی در زمینه برنامه ها و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق شعار سال جهش تولید گفت: انجام تدابیر لازم به منظور حفظ و صیانت از بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده بخش کشاورزی از شیوع ویروس کرونا در چارچوب مصوبات ابلاغی دولت، صورت می گیرد.

وی افزود: همچنین تلاش برای ساماندهی واحدهای تولیدی از طریق ایجاد کلینیک عارضه یابی با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت‌ها و ارتقای توان تولید، پیگیری تکمیل طرح های سرمایه گذاری نیمه تمام با اولویت طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا، دنبال می‌شود.

موسوی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده شناسایی ظرفیت بنگاه های اقتصادی دارای توان صادراتی برای توسعه صادرات غیر نفتی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از صادرات محصولات خام، با هدف افزایش ارزش افزوده- تلاش برای بازسازی و نوسازی و توسعه واحدهای صنعتی  از جمله اموری که این سازمان در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: مدیریت منابع دولتی، غیر دولتی و تسهیلات بانکی در راستای جهش تولید و ایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف اقتصادی، اتخاذ تدابیر لازم به منظور فراهم کردن زمینه های جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی از جمله ارتقا کار آموزی مراکز خدمات  سرمایه گذاری، فراهم کردن زمینه‌های توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپ‌ها و ایجاد ارتباط موثر شرکت ها و واحدهای تولیدی بزرگ اقتصادی استان با شرکت های دانش بنیان و  تلاش و برنامه ریزی برای توسعه زیر ساخت ها و کسب و کارهای حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیگر برنامه هاست که مقرر گردیده در سال جهش تولید پیگیری شود.

وی عنوان کرد: با انجام تدابیر لازم، ارتقا کیفیت محصولات تولید داخل با هدف توسعه صادرات غیر نفتی و حضور موثر در بازارهای جهانی دنبال می شود و قوانین و مقررات مزاحم و غیر ضرور در فرایند تولید و صدور مجوزها با هدف بهبود فضای کسب و کار، شناسایی خواهد شد.

موسوی بیان اینکه حذف واسطه گری های غیر ضرور و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی از دیگر اموری است که این سازمان در سال جاری دنبال خواهد کرد، اظهار داشت: تلاش می کنیم برای توسعه مراودات تجاری و همکاری های اقتصادی با کشور های هدف تجاری به ویژه کشور های همسایه از ظرفیت بازارچه های مرزی استفاده کنیم.

این مقام مسئول رویکرد اصلی برای جهش تولید را کاهش واردات  و افزایش صادرات عنوان کرد و افزود: در همین راستا تامین سرمایه در گردش طرح های فعال و نیمه فعال، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، احداث گلخانه و افزایش تولیدات گلخانه ای، افزایش تولید آبزیان، افزایش تولید در بخش صنایع، افزایش بهره وری در مصرف آب و توسعه و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی  از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز