خبرگزاری کار ایران

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر:

استفاده از دستکش برای مقابله با ویروس کرونا تاثیری ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۲۱۰

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه استفاده از دستکش احتمال آلودگی به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد توصیه می‌شود افراد برای مقابله با کرونا از دستکش استفاده نکنند.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی خواجه‌ئیان اظهار داشت: با توجه به مسائل مختلف به ویژه خطر دستکش‌های آلوده، سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش را برای مقابله با ویروس کرونا به افراد توصیه نمی‌کند و توصیه مهم و اساسی همچنان شستن مکرر دست‌هاست.

وی افزود: وقتی افراد دستکش به دست می‌کنند احساس ایمنی کاذب دارند و ممکن است دست به هر جای آلوده‌ای بزنند که همین موضوع آنها را با خطر‌هایی رو‌به‌رو می‌کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: از سوی دیگر استفاده از دستکش باعث می‌شود به مرور پوست دست آلوده شود و اگر دست آلوده به هر جایی از بدن بخورد، به ویژه چشم، بینی و دهان، خطر انتقال ویروس کرونا را به دنبال دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: نکته دیگر این است که بیرون آوردن دستکش روش دارد و اگر روش صحیح آن به کار گرفته نشود، ممکن است افراد هنگام خروج دستکش دستشان آلوده شود.

وی بیان کرد: همچنین دستکش نیاز اساسی نیرو‌های بهداشت و درمان است و زمانی که تعداد آن در جامعه زیاد شود ممکن است به دست کسانی که باید از آن استفاده کنند، نرسد.

خواجه‌ئیان، پرخطرترین افراد را کارکنان بخش بهداشت و درمان عنوان و به تعطیلی موقت یکی از مراکز خدمات سلامت بوشهر به علت ابتلای چند تن از کارکنان به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: همکاران ما در دیگر مراکز پاسخگوی مردم هستند.

وی همچنین به مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اداری نیز توصیه کرد فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور حتم رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز