خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان خبرداد:

پرداخت ۱۷۳ فقره تسهیلات رونق تولید در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۵۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از پرداخت ۱۷۳ فقره تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان قزوین در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی به مبلغ ۵۳۸ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عزیزالله افضلی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: همچنین در بخش تسهیلات بازسازی و نوسازی ۳۵ فقره به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان و در بخش تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش صنعت ۲۱ فقره به مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت استان افزود: هدف گذاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و فلسفه ایجادی آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر مبنای شعارهای اقتصادی سال‌های اخیر است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور انتخاب  شده اند.

افضلی ادامه داد: تحقق این شعارها پیرامون اقتصاد کشور نیازمند توجه ویژه همه دستگاه‌ها در هم افزایی به منظور ایجاد رونق تولید است که باید در سال جهش تولید به صورت جدی شاهد افزایش این رویکردها باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و استان، عنوان کرد: به دنبال شیوع این بیماری شرایط برای کشور و حوزه تولید سخت شد اما اتفاقات خوبی هم در حوزه تولید رخ داد و بسیاری از پتانسیل‌های ناشناخته صنعت استان مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی حتی در این شرایط اقتصادی از وضعیت موجود ابراز رضایت می‌کنند چون بسیاری از ظرفیت‌های موجود ناشناخته فعال شده و به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان در حوزه تحریم، هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنند، افزود: از نمایندگان بخش‌های دولتی انتظار داریم که دست تولیدکنندگان را در این شرایط بگیرند و قوانین و مقررات موجود را تا حد ممکن برای کمک به واحدهای تولیدی استان تفسیر و بررسی کنند.

افضلی با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان، گفت: ۲۶ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی نشده است که بخشی از آنها در دست اقدام، تعدادی مربوط به دستگاه‌های خارج از استان و بعضی به سازمان‌های استانی مربوط می‌شود.

وی یادآورشد: اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که هم ارز قانون هستند از سوی دستگاه‌های استانی قابل پذیرش نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: این مصوبات اگر مغایرت قانونی دارند باید به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت مکتوب ارسال شود تا بعد از اصلاح وارد مرحله اجرا گردند.

رئیس سازمان صمت استان ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جهش تولید در جهت منافع مردم از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان گام برداریم و با اجرای این مصوبات در کاهش نرخ اشتغال، بیکاری و بزه اجتماعی کمک کار مردم باشیم.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز