خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست تاکستان خبرداد:

جمع‌آوری ۳۰ هزار لیتر نفت سفید در تاکستان

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۲۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان از جمع آوری ۳۰ هزار لیتر نفت سفید که به علت واژگونی تانکر حمل سوخت در محیط زیست شهرستان نشت پیدا کرده بود، با اقدامات سریع ماموران محیط‌بانی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، احمد زارعی با اعلام این خبر گفت: خودروی تانکر حمل سوخت که ۳۰ هزار و ۴۰۰ لیتر نفت سفید را از مسیر شهرستان تاکستان به مقصد شهرستان خوی (یکی از شهرهای آذربایجان غربی) حمل می‌کرد، در حوالی مناطق حفاظت شده باشگل واژگون شد.

رئیس محیط زیست تاکستان افزود: خوشبختانه واژگونی به شکلی اتفاق افتاد که تمام سوخت در محیط نشت نکرد و بلافاصله ماموران محیط بانی با همکاری عوامل انتظامی به جمع آوری آن از محیط اقدام کردند.

وی با بیان اینکه علت واژگونی خودروی تانکر از سوی پلیس راه درحال بررسی است، اظهار داشت: به علت آلودگی زیست محیطی پرونده قضایی این خودروی تانکر به مراجع قانونی ارسال شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: آلوده‌شدن محیط به مواد و فرآورده‌های نفتی ‌می‌تواند اثرات منفی روی پوشش گیاهی و جانوران داشته باشد که در این حادثه همکاری عوامل اجرایی و کارشناسان شرکت نفت از خسارات بیشتر جلوگیری کرد.

منطقه حفاظت شده باشگل به مساحت ۲۶ هزار هکتار در هشت کیلومتری شمال غرب شهرستان تاکستان قرار دارد و یکی از سه منطقه حفاظت شده استان قزوین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز