خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کشت زیره سبز به صورت دیم در شهر بیدخت گناباد/ عدم توزیع عادلانه کود کشاورزی از مشکلات کشاورزان است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۵۵

کشاورز بیدختی گفت: با توجه به اینکه کشاورزان قطب اصلی اقتصاد محسوب می‌شوند، مشکلات نبود کود کشاورزی و توزیع ناعادلانه کودهای کشاورزی از مشکلات مهم این قشر محسوب می‌شود.

عباس نیکخواه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: زیره سبز؛ گیاهی دارویی - ادویه‌ای محسوب می‌شود که نیاز آبی پایین ، فصل رشد نسبتا کوتاه و سهولت داشت، کاشت و برداشت آن و عدم انطباق فصل کاری آن با سایر محصولات کشاورزی و همچنین ارزش اقتصادی بالا باعث شده توجه به زراعت آن در مناطق دیم دو چندان شود.

وی در مورد نحوه کاشت دیم زیره سبز گفت : در آذر ماه که بارندگی شدت بسیاری دارد آب باران را به اراضی کشاورزی هدایت میکنیم و بعد از نشست آب در زمین در زمین را شخم زده و بذر پاشی می‌کنیم و پس از روییدن گیاه زیره زمین را هرز چینی کرده و در اوایل خرداد ماه دسترنج خود را از اراضی کشاورزی برداشت می کنیم.

وی ادامه داد : پیش بینی می‌کنم از دو هکتار زمین زیرکشت دیم زیره سبز حدود یک تن زیره سبز برداشت داشته باشیم که در حال حاضر قیمت هر کیلو زیره سبز در بازار حدود ۳۰۰ هزار ریال است.

کشاورز بیدختی افزود: با توجه به اینکه کشاورزان قطب اصلی اقتصاد محسوب می‌شوند مشکلات نبود کود کشاورزی و توزیع ناعادلانه کودهای کشاورزی از مشکلات مهم کشاورزان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بخش اعظمی از مخارج زندگی کشاورزان با فروش محصولات کشاورزی برآورده می‌شود از مسئولان درخواست دارم که مشکلات کود کشاورزی را برطرف و محصولات کشاورزان را با قیمت تضمینی خریداری کنند، ضمن اینکه وجه محصولات خریداری شده را نیز به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز