خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اعلام کرد ؛

پیش بینی برداشت 94هزار تن گندم و جو در استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۷۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به بارش خوب بهاره از پیش بینی برداشت حدود 62 هزار تن گندم و 32هزار تن جو از مزارع استان البرز در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمجید موسوی گفت: سطح سبز محقق شده محصول گندم در سال زراعی جاری 10هزار و 661 هکتار در 6 شهرستان استان است که در این ارتباط اقداماتی شامل توزیع بذور اصلاح شده، کود پایه و سرک به همه مزارع، عملیات مبارزه با علفهای هرز مزارع گندم، مبارزه با سن غلات در مرحله مادر و شروع عملیات کنترل زنگ زرد و سایر بیماریهای گندم در سطح 40 هکتار، انجام شد و با توجه به بارشهای خوب بهاره انتظار می‌رود حدود 62 هزار تن گندم در مجموع از مزارع گندم استان برداشت شود.

وی در ادامه گفت: برای تحقق برنامه برداشت، حدود 40 دستگاه کمباین در محصول گندم مورد نیاز است و برای افزایش عملکرد مزارع نیز تا کنون بیش از 5هزار هکتار از مزارع گندم با استفاده از انواع کودهای حاوی عناصر ماکرو و میکرو به منظور افزایش کمی و کیفی گندم محلول پاشی شده است.

موسوی گفت: با توجه به بارش‌های بسیار خوب و به موقع بهاره انتظار می‌رود مقدار 32 هزارتن محصول جو در مجموع از مزارع جو استان برداشت شود. که برای تحقق برنامه برداشت این محصول نیز حدود 30 دستگاه کمباین در محصول جو مورد نیاز است و برای افزایش عملکرد مزارع نیز تا کنون بیش از 3هزار هکتار از مزارع جو با استفاده از انواع کودهای حاوی عناصر ماکرو و میکرو به منظور افزایش کمی و کیفی جو، محلول پاشی شده است.

موسوی در زمینه کشت دانه های روغنی اظهار داشت: سطح کشت محصول کلزا در استان البرز در سال زراعی 99-98 که با پیگیری همکاران و همت کشاورزان حدود 921 هکتار بود، پس از حذف مزارع ضعیف، هم اکنون سطح سبز این محصول در استان البرز به 904 هکتار رسیده است که نسبت به سال زراعی قبل حدود 80 درصد رشد نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز