خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برج تاریخی روستای رحمت آباد تربت جام بازسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۹۴۰

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت جام از مرمت برج تاریخی روستای رحمت آباد در سال جاری خبر داد.

غلام رسول رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت : قدمت این برج به دوره پهلوی بر می‌گردد  و از آثار تاریخی و ارزشمند شهرستان است و از آنجا که ملک شخصی است و رضایت مالک را نداریم ثبت آثار ملی نشده است.

وی افزود : این ملک در اختیار خاندان لایق است و دارای استقامت خوبی بوده اما به علت عدم نگهداری مناسب و برف روبی سقف آن ترک برداشته که باعث ریزش قسمتی از این اثر شده است.

وی در مورد ثبت این اثر تاریخی گفت: برای ثبت آثار تاریخی رضایت مالک نیاز است که تاکنون مالک این اثر رضایت خویش را اعلام نکرده است و امیدواریم این رضایت هر چه زودتر اعلام تا کار ثبتی آن نیز انجام شود.

رحیمی ادامه داد: با اداره کل هماهنگی لازم انجام شده است و نگهداری و مرمت برج در دستور کار قرار دارد و به محض تامین اعتبار بازسازی  برج تاریخی روستای رحمت آباد شروع خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تربت جام گفت: با دهیاری روستای رحمت آباد هماهنگ کردیم تا از آن مسیر کسی رفت و آمد نکند تا اتفاقی رخ ندهد و تا زمان مرمت اثر از این بیشتر تخریب نگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز