خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مرز دوغارون توسط نیروهای ارتش ضد عفونی شد/ «درخش 8» علیه کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۰۰

​سرپرست تیم رفع آلودگی تیپ 38 شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تربت‌جام گفت: از ابتدایی شیوع ویروس کرونا در شمال شرق کشور نیروهای ارتش طی سه مرحله مرز دوغارون را ضدعفونی و سم‌زدایی کردند.

سروان محمد فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: روزانه پنج نیروی ارتشی با یک دستگاه خودروی «درخش 8» در یک اقدام جهادی و با شعار «ارتش فدای ملت» مناطق مرزی تایباد، اماکن عمومی سطح شهر تربت‌جام و مناطق روستایی سمیع آباد را ضدعفونی و سم‌زدایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه برای این امر 7500 لیتر مایع ضدعفونی مصرف می‌شود، افزود: با توجه به اینکه روزانه افراد بسیاری از اتباع افغانستان و نیروهای ایرانی و نیز خودروهای ترانزیت در مرز دوغارون تردد می‌کنند سلامت این منطقه بسیار حائز اهمیت است از این رو تیپ 38 زرهی ارتش تربت‌جام طی سه مرحله تمام نقاط این معبر رسمی شامل پاسگاه‌های مرزی، گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و ... را ضد عفونی کرده است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی جلساتی که با فرماندار، مدیریت شبکه بهداشت و درمان و مسولین گمرک دوغارون برگزار شده در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس وسایل اولیه شامل دستکش، ماسک، ژل ضدعفونی و... برای استفاده کارگران و کارمندان حاضر در منطقه تهیه شده است.

سیدحسین آقایی افزود: روزانه بیش از 1200 نفر شامل کارمند، کارگر و راننده ایرانی و افغانستای در این گذرگاه رسمی تردد دارند که سلامت آنها در اولویت است در همین راستا کلیه قسمت‌های اداری و تجاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون روزانه طی 2 مرحله ضدعفونی می‌شود.

ضدعفونی و سم‌زدایی مرز دوغارون با تمهیدات امیر، علی خدارحمی فرمانده تیپ 38 شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تربت جام و با همکاری فرمانداری تایباد، مرزبانی، گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز