خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اعلام کرد:

ثبت 41 اثر از قزوین در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۷۳

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ۴۱ اثر منقول، غیرمنقول، ناملموس و طبیعی استان قزوین سال گذشته در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احسان نورانی اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ مورد شامل بناها و محوطه های تاریخی به عنوان آثار غیرمنقول بودند که از جمله آنها باید به خانه شیخ الاسلام، خانه حکیم افضل، خانه اردکانی و تپه دوران آباد یاد کرد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان افزود: سال گذشته همچنین پنج اثر منقول، ۹ اثر ناملموس و ۹ اثر طبیعی نیز از استان قزوین به فهرست آثار ملی افزوده شدند. 

نورانی یادآور شد: تعداد آثار ثبتی از استان در فهرست آثار ملی سال گذشته به یک هزار و ۴۲۷ مورد افزایش یافت.

وی گفت: آثار منقول شامل بناها و محوطه های تاریخی، غیرمنقول شامل اشیای تاریخی، ناملوس شامل حرفه ها و هنرها و مهارت ها و طبیعی نیز شامل درختان کهنسال، آبشارها، غارها، تالاب ها و ... هستند که در صورت واجد شرایط بودن در فهرست آثار ملی به ثبت می رسند.

این مسئول عنوان کرد: با ثبت آثار منقول، غیرمنقول، ناملموس و طبیعی زمینه حفاظت بهتر از آنها به عنوان مواریث ارزشمند فرهنگی و تاریخی فراهم می شود و هرگونه تعدی و آسیب رساندن به آنها دارای پیگیرد قضائی خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز