خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد:

خسارت ۱۵۳ میلیاردی کرونا به فرهنگ، هنر و رسانه گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۰۹۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به خسارت ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریالی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان، گفت: پیگیر جلب حمایت برای فعالان این حوزه ها هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: تعطیلی دو ماه گذشته فعالیت فرهنگی و هنری به این قشر آسیب و خسارت‌های فراوانی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه به رغم تعطیلی فعالیت‌ها و حضور فیزیکی در عرصه‌های اجتماعی اما تلاش فعالان این حوزه‌ها تعطیل نشده بود، افزود: در ایام قرنطینه به ویژه در نوروز ۹۹ شاهد تلاش هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای برای ایجاد فضای امید و نشاط در سطح جامعه بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای این استان نیز از کارزار عقب نمانده و اقدامات خوبی انجام داده اند، گفت: اجرای نمایش، معرفی کتاب و کتابخوانی و انتشار آن در فضای مجازی و حتی برگزاری کنسرت‌های موسیقی به صورت آنلاین تنها بخش کوچکی از فعالیت فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی در ایام قرنطینه بوده است.

وی به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه و کاهش بار روانی و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تأکید کرد: قطعاً اگر تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه نبود نمی‌توانستیم موفقیت‌های خوبی در استان گیلان در زمینه کنترل نسبی این ویروس به دست آوریم.

فاضلی با بیان اینکه متأسفانه تعطیلی فعالیت فرهنگی و هنری به فعالان این بخش آسیب‌های فراوانی در حوزه اقتصادی وارده کرده است، افزود: تمام بخش‌های فرهنگی و هنری و حتی رسانه به ویژه رسانه‌های مکتوب از این آسیب در امان نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری برای جبران بخشی از این آسیب و خسارت‌ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند و ما نیز اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای جلب حمایت برای فعالان این حوزه انجام داده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش‌های فرهنگی و هنری و رسانه در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی و رسانه استان گیلان هزار و ۷۳۲ واحد کسب و کار در حوزه‌های مختلف با اشتغال چهار هزار و ۵۵۳ نفر فعال هستند که تعطیلی فعالیت‌ها در مجموع ۱۲۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۶۲ واحد کسب و کار در حوزه هنری، سینمایی و موسیقی استان گیلان، اظهار کرد: در این بخش دو هزار و ۳۳۱ نفر مشغول به فعالیت هستند که تعطیلی برنامه‌ها و مراکز هنری ۲۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

فاضلی به اعلام خسارت ۹۷۶ میلیارد تومانی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: سهم فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان از این میزان خسارت، ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال است که امیدواریم با نگاه ویژه هیئت دولت و اختصاص اعتبارات لازم خسارت فعالان این حوزه را جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز