خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد گیلان مطرح کرد:

تکمیل تالار مرکزی رشت دغدغه فرهنگ دوستان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۸۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت با توجه به اینکه پروژه ملی است، همچنان و پس از گذشت سال ها، دغدغه مدیریت و فرهنگ دوستان استان است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به کم‌رمق شدن مجتمع‌های فرهنگی هنری همچون سالن مجتمع خاتم‌الانبیاء‌(ص) رشت بیان کرد: امیدواریم پروژه تالار مرکزی رشت هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تاکنون ٩٥ درصد پروژه انجام شده و اگر روند فعالیت به شکل کنونی ادامه یابد، این پروژه تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فاضلی یادآور شد: این پروژه تقریبا به اتمام رسیده و علت تأخیر آن، مشکل برگشت صدا در سالن کنسرت بود که با حضور شرکت‌های خارجی رفع نشد و در نهایت با طراحی استادان داخلی، این مشکل برطرف شده و همچنان در حال انجام است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت جان تازه‌ای برای فضای فرهنگی استان است که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله پایان کار برسد.

ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت‌های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال ١٣٨٦ آغاز شد. این پروژه، از پروژه‌های ملی استان است و با نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست و عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی‌های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن پروژه موثر بوده‌اند.

تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ٥٤٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر و سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال احداث است.

مساحت فضاهای فرهنگی هنری استان گیلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ مترمربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز