خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در گفت وگو با ایلنا:

توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای باعث جهش تولید در بخش کشاورزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۹۹

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: یکی از برنامه های اولویت دار این مدیریت در سال جهش تولید، کشت محصولات گلخانه ای است.

علیرضا مهمیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بخش کشاورزی یک بخش تولیدی و اقتصادی در کشور است و در جهش تولید می تواند نقش تاثیر گذاری را داشته باشد.

وی توجه به کشت محصولات کم آب بر و توسعه  محصولات گلخانه ای را یکی از برنامه های اولویت دار این مدیریت در سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی ما راهی جز این نداریم که به سمت کشت محصولات کم آب طلب حرکت کنیم و دیگر امکان توسعه سطح زیرکشت در منطقه نیست و باید از سطح موجود عملکرد تولید را ارتقاء دهیم.

وی از کشاورزان خواست از ارقام پرمحصول و اصلاح شده استفاده کنند تا باعث جهش تولیدات شود.

وی این خبر خوش را هم داد که مجتمع گلخانه ای با وسعت 15 هکتار در سال جاری در شهرستان بردسکن احداث می شود که مقدمات اولیه حفر چاه در حال انجام است و در آینده نه چندان دور به متقاضیان واگذار می شود.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای را در شهرستان بردسکن 2 هکتار اعلام کرد و گفت: به دنبال  توسعه کشت های گلخانه ای و گیاهان دارویی در منطقه هستیم. 

مهمیز از کشت 14 هکتار محصول زیره سیاه طی دو سال اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن یکی از مناطق توسعه کشت گیاهان دارویی در استان است و توانسته درآمد اقتصادی خوبی عاید بهره برداران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز