خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

باد با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۶۲

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد در شبانه روز گذشته با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال این استان را درنوردید.

به گزارش ایلنا، محسن بستانی گفت: همانطور که انتظار می‌رفت دیروز وزش باد‌های شمالی در پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان آغاز شد و دمای هوای زابل را بیش‌از پنج درجه سلسیوس کاهش داد.

وی افزود: وزش این باد شدید بجز از برخی نقاط مستعد خیزش گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان تاثیری در کاهش دید و کیفیت هوا در زابل نداشت.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در پاسخ به اینکه آیا آبگیری بخش کوچک تالاب بین‌المللی هامون در نبود گردوخاک روز گذشته تأثیر داشته است، گفت: با عنایت به اینکه در سال گذشته ۲۴ روز بیشینه سرعت وزش باد در این شهر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن رسیده سرعت وزش باد ۲۴ ساعت گذشته برای شمال استان قابل توجه نبود.

وی ادامه داد: به طور کلی آبگیری تالاب بین المللی هامون در مقوله کاهش خیزش گردوخاک موثر است، اما این تأثیر زمانی چشمگیر می‌شود که این آبگیری پایدار باشد و تمام چشمه‌های تولید گردوغبار موجود در این تالاب را پوشش دهد.

بستانی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی روز پنجشنبه نیز در نوار غربی و جمعه تا شنبه در نواحی جنوبی وزش باد متوسط تا به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره فعالیت سامانه بارشی نیز گفت: سامانه بارشی همچنان در سیستان و بلوچستان فعال است و انتظار می‌رود روز پنجشنبه فعالیت آن به اوج خود برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز