خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان مطرح کرد؛

وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان به هیچ عنوان سفید نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۶۵۲

استاندار سمنان گفت: روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان براساس گزارش‌های ارایه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان همچنان در وضعیت هشدار است.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر روز دوشنبه در رزمایش مواساة در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان سمنان به هیچ عنوان سفید نیست و برخی محدودیت‌هایی که از هفته گذشته در استان سمنان اعمال می‌شد ادامه می‌یابد.
وی خاطر نشان کرد: با در پیش بودن ماه مبارک رمضان هفته آینده در ستاد ملی مقابله با ویروس در ارتباط با بازگشایی مساجد بحث ، تبادل نظر و تصمیم‌گیری می شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: همکاری اقشار مردم و ائمه محترم جمعه استان در ارتباط با جلوگیری از اجتماعات و لغو نماز جمعه و جماعت همچنان ادامه یابد.
استاندار سمنان اضافه کرد: در فاصله گذاری هوشمند اجتماعی با کمک و همکاری مردم برای کاهش شیوع کرونا ویروس اقدام می شود جدیت در اجرای این طرح به مراتب از طرح گذشته بیشتر است.
وی تصریح کرد: در اوج شیوع کرونا ویروس ۵۲۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری بودند که این رقم اکنون به ۱۵۲ بیمار مبتلا رسیده است.
آشناگر گفت: در اوج شیوع کرونا ویروس ظرفیت پذیرش بیماران بیشتر از ۴۰ درصد نشد و اکنون
مراکز نقاهتگاهی طرح غربالگری و طرح پایش به خوبی در استان سمنان در حال انجام است.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: روحانیون معزز، ائمه جمعه و جماعت در هفته‌های گذشته برای مهار و مقابله با کرونا ویروس بسیار موفق عمل کردند و تلاش روحانیون عزیز ستودنی و ارزشمند است.
استاندار سمنان گفت: فضای همدلی که ائمه جمعه و روحانیون با مردم برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان ایجاد کردند، قابل ستایش است.
آشناگر ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب که در سخنرانی اخیرشان تاکید فرمودند ، است و خطاب اجرای این رزمایش آحاد مردم هستند.
استاندار سمنان تصریح کرد: در کنار توزیع اقلام بهداشتی و گندزدایی معابر عمومی و ... که از سوی مسئولان و نهادهای مردمی انجام شد، ستادهای مردمی در استان تشکیل گردید و بسته‌های معیشتی با همکاری سپاه پاسداران و اتاق بازرگانی به مردم و بیمارستان‌ها داده می شود که این اقدام بسیار ارزشمند است.
استاندار سمنان ادامه داد: به یاری خدواند بیمارستان های استان از نظر تجهیزات پزشکی مشکلی ندارند اما تجهیز بخش آی سی یو در برخی بیمارستان‌های استان مشکلاتی وجود دارد که خیران در این بخش به میدان بیایند.
آشناگر گفت: ستادهای شهرستانی مواساه تشکیل شود و به افراد آسیب‌پذیر و کم درآمد یاری داده شود و افراد تحت پوشش بهزیستی ، مراکز سالمندی ، و کمیته امداد و افراد آبرومندی که مشاغل خود را از دست دادند در اجرای این طرح در اولویت است.
وی گفت: در رزمایش مواساه و کمک‌های مردمی یک حساب بانکی تشکیل شود تا این کمک‌ها در این حساب واریز شود.
استاندار سمنان ادامه داد: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان سمنان به حساب تعیین شده واریز می شود و بسته های معیشتی و یا فرهنگی به افراد نیازمند ارسال شود.
آشناگر گفت: کمک‌ها به صورت کاروانی توزیع نشود و در قالب رویکردهای ساماندهی شده این طرح اجرا شود.
آشناگر گفت: با پیشنهاد مدیران دستگاه های اجرایی ، کارمندان یک روز از حقوق خود را می توانند برای رزمایش مواساه اختصاص دهند.
استاندار سمنان ادامه داد: مساعدت در بخش‌های بیمه‌ای ، بانکی، عوارض و کارمزد از سوی دولت به بنگاه های اقتصادی خرد و واحدهای تولیدی در دستور کار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز