خبرگزاری کار ایران

مدیر بهزیستی البرز تاکید کرد:

اجتناب از تماس‌های غیر ضروری با خط ۱۲۳

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۶۰۴

مدیرکل بهزیستی البرز، گفت: برای رسیدگی بهتر به موارد اورژانسی، مردم از تماس‌های غیر ضروری با خط ۱۲۳ و اورژانس اجتماعی بهزیستی، اجتناب کنند.

به گزارش ایلنا، اسداله حیدری گفت: با توجه به پیامک ارسال شده وزارت بهداشت در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی با مضمون "در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد کودک آزاری، همسر آزاری در ایام کرونا، برای دریافت خدمات اجتماعی-روانی به صورت رایگان و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی تماس بگیرید " در بررسی تعداد تماس‌های برقرار شده با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و مقایسه آن در ۲۴ ساعت قبل از ارسال پیامک با افزایش قابل ملاحظه تعداد تماسهای برقرار شده در طی یک شبانه روز (۹۹۳ درصد) را شاهد بوده ایم. 

حیدری افزود: در بررسی علل تماس با این خط مشخص شد بیشترین فراوانی تماسها در حدود ۷۷ درصد موارد شهروندان بدون توجه به خدمت قابل ارائه از طریق این خط برای پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره ای و  معیشتی  با کارشناسان این خط تماس گرفته اند که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه می باشد.

وی ادامه داد: فقط ۳۳ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات این مرکز بود که بیشترین فراوانی مربوط به همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی بوده است و در موضوعات گزارش سالمندآزاری ، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی و کودک آزاری رشد کمتری را نسبت به سایر موارد شاهد بوده ایم که از علل آن می‌توان به کاهش تعداد مشاهدات اطرافیان اعم از اقوام، اولیاء مدرسه، همسایگان اشاره کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: توجه کلیه شهروندان عزیز به نوع خدمات این خط قبل از برقراری تماس جهت پیشگیری از پشت نوبت ماندن موارد اورژانسی ضروری است.

هدف اورژانس اجتماعی ارائه خدمات تخصصی و در دسترس به شهروندان از جمله کودک آزاری ، همسرآزاری ، سالمندآزاری و خودکشی است ‌و در حال حاضر شهرستانهای کرج ، فردیس ، محمدشهر ، نظرآباد و ساوجبلاغ دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تقویت ارائه خدمات تلفنی اداره کل بهزیستی استان البرز در خصوص افزایش کارشناسان خط ۱۲۳ در این ایام اقدام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز