خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز

ایران در بین 151 کشور، رتبه 91 را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دارد

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: ایران در بین 151 کشور دنیا در حوزه توسعه مسئولیت‌های اجتماعی رتبه 91 را دارد و ما در این رتبه‌بندی از کشورهایی همچون مالزی و اندونزی هم پایینتر قرار داریم.

به گزارش ایلنا در کرج، افروز بهرامی عصر امروز، در مراسم واگذاری مسکن مهر مددجویان تحت بهزیستی البرز افزود: از مجموع 884 مسکن مهر کلنگ خورده مددجویان بهزیستی استان، 530 مسکن آماده تحویل و 220 مسکن در مراحل پایانی ساخت و تکمیل است.

وی با اشاره به لزوم احساس مسئولیت فرد فرد جامعه در قبال یکدیگر بر لزوم ترغیب و تشویق افراد متمکن و موفق اقتصادی جامعه به نیکوکاری و دستگیری از اقشار ضعیف جامعه تاکید کرد.

بهرامی بیان کرد: اگر مسئولان و دست اندرکاران حوزه نیکوکاری جامعه در هزینه‌کرد منابع مالی، شفاف عمل کنند بسیاری از خیران جذب موسسات و تشکل‌های فعال در این حوزه خواهند شد.

وی با ناپسند دانستن روند رو به رشد سود محوری صرف در بین افراد جامعه  گفت: ادامه این روند باعث شکاف روزافزون و بی‌خبری مردم از یکدیگر خواهد شد، که توسعه  این نوع نگاه، اتفاق بسیار نامیمونی‌ست.

وی با بیان اینکه با مشوق‌ها و کار فرهنگی می‌بایست جامعه را به سمت پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی سوق دهیم خاطرنشان کرد: کار پسندیده‌ای‌ست اگر در کنار معرفی شرکت‌های موفق در حوزه اقتصادی، عیار این شرکت‌ها را نسبت به میزان فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آنها معرفی و بسنجیم.

بهرامی با اشاره به آمار پایین و ناکافی بودن تعداد موسسات خیریه فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار گفت: تعداد و مجموع موسسات فعال در این حوزه بیش از 5 درصد نیست که این آمار نگران کننده‌ایست.

وی با اشاره به مشکلات، معضلات و نابسامانی‌های اجتماعی استان نوپای البرز گفت: نرخ مهاجرت 2/5 برابری، وجود زندان‌‎های متعدد از جمله عوامل اصلی رشد سکونت‎گاههای غیر رسمی و بزهکاری در این استان است.

وی با اشاره به کمبود امکانات در حوزه‌های مختلف  به ویژه در حوزه برطرف کردن مسائل اجتماعی استان بیان کرد: شهرستان فردیس با 600 هزار نفر جمعیت همچنان فاقد یک مرکز بهزیستی‌ست.

کد خبر : ۲۹۲۱۲۸