خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کسب سهمیه ورزشکاران ایران گزارش می‌دهد؛

بزرگترین کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو / ورزش ایران در اندیشه رکوردشکنی

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۹۸۵

به نظر می رسد ورزشکاران ایران با کسب بیشترین سهمیه ورودی به المپیک ضمن رکوردشکنی در این زمینه سال آینده با بزرگترین کاروان ورزش تاریخ ایران روانه المپیک توکیو شوند.

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر مسئولان رده بالای ورزش‌کشور به پیش‌بینی تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک توکیو پرداختند.

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرده کاروان ایران با حداقل 10 و حداکثر 20 سهمیه دیگر راهی توکیو می‌شود، اما وزیر ورزش در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک پیش‌بینی خود را حداقل 11 و حداکثر 18 سهمیه دیگر دانسته است.

این پیش بینی‌ها در حالی انجام می‌شود که ایران تاکنون 50 سهمیه توسط ورزشکاران کسب کرده و با اعلام فدراسیون دوچرخه سواری، یک سهمیه این رشته هم در المپیک توکیو قطعی شده است. با این حال به نظر می‌رسد وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک فعلا آن یک سهمیه دوچرخه سواری را قطعی نمی دانند و از کسب 50 سهمیه قطعی خبر می دهند.

بزرگترین کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو / ورزش ایران در اندیشه رکوردشکنی

تاکنون دو ورزشکاران استان فارس موفق شده اند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند. محمد علی گرایی در رشته کشتی فرنگی و محمد حسن زاده در بسکتبال سهمیه حضور در المپیک را بدست آورده اند.

به نطر می‌رسد محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، محمد رضا گرایی و میثم دلخانی را با خود به المپیک می‌برد و در وزن های 60 و 67 به این دو اعتماد می‌کند تا نیمی از تیم ملی کشتی فرنگی شیرازی باشند.

سعید رضا کیخا دیگر ورزشکار فارسی است که شانس المپیکی شدن دارد.

فرانک پرتو آذر در رشته دوچرخه سواری کوهستان شانس بالایی ندارد و شیما آل سعدی در کاراته نیز با توجه به درخشش در مسابقات اخیر  کاراته وان و کسب مدال نقره نتوانست المپیکی شود. آل سعدی در ماه های اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشت. پیش بینی حضور  بین 3 تا 5 ورزشکار فارسی در المپیک و حداقل 2 و حداکثر 3 مدال انفرادی دور از دسترس نیست. امید نوروزی تنها فارسی حاضر در المپیک گذشته بود که مدالی کسب نکرد.

بزرگترین کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو / ورزش ایران در اندیشه رکوردشکنی

نعمیا خواجوی نیز از مربیان فارسی است که به عنوان بدنساز تیم ملی کاراته به المپیک خواهد رفت.

جالب است بدانید که کاروان ایران در المپیک ریو 63 نفره بود؛ تعدادی که در نوع خودش یک رکورد محسوب می شد. در واقع حضور 63 ورزشکار المپیکی در ریو 2016 بزرگترین کاروان ایران در تاریخ المپیک را تشکیل داد.

حالا با کسب 50 سهمیه برای المپیک توکیو و احتمال کسب 20 سهمیه دیگر طبق گفته مسئولان، این احتمال هم وجود دارد که از نظر تعداد ورزشکاران، ایران رکوردشکنی‌کند و بزرگترین کاروان تاریخ خود را به توکیو بفرستد.

البته با توجه به اینکه برای نخستین بار 2 رشته تیمی(والیبال و بسکتبال) از ایران هر کدام با 12 ورزشکار سهمیه المپیک را به صورت همزمان کسب کرده اند، این انتظار از قبل هم وجود داشت که تعداد سهمیه های ایران در توکیو بیش از دوره های قبلی باشد.

اگر تعداد سهمیه ها را تا امروز همان 50 ورزشکار به حساب بیاوریم، با بررسی وضعیت رشته های دارای شانس به این نتیجه می رسیم که پیش بینی حداقل 10 سهمیه تقریبا بدبینانه است.

*در رشته کشتی هنوز 6 سهمیه کسب نشده و این انتظار مثل همیشه از کشتی وجود دارد که با سهمیه کامل به المپیک برود.

*در وزنه برداری، ایران به همان 2 سهمیه ای که به عنوان سقف برایش در نظر گرفته شده، به احتمال فراوان خواهد رسید.

*در رشته کاراته با وجود کسب 4 سهمیه، همچنان شانس کسب 2 سهمیه دیگر وجود دارد.

*در رشته تکواندو، با وجود بسته شدن پرونده کسب سهمیه تیم مردان، در بخش زنان شانس کسب 2 سهمیه وجود دارد.

*در رشته دوچرخه سواری علاوه بر همان یک سهمیه قطعی، بازهم امکان کسب سهمیه وجود دارد.

* در رشته های قایقرانی و شنا که تاکنون سهمیه ای کسب نکردند، احتمال کسب حداقل یکی، 2 سهمیه بالاست.

* در رشته دوومیدانی که تاکنون فقط سهمیه حدادی و تفتیان قطعی شده، باید امیدوار بود 2 - 3 سهمیه دیگر کسب شود.

* در رشته بوکس با وجود کسب 2 سهمیه، امکان کسب سهمیه های بیشتر هم هست.

* در رشته ژیمناستیک هم سعیدرضا کیخا به کسب سهمیه المپیک نزدیک است.

با این شرایط می‌توان امیدوار بود که قطعا کاروان ایران در المپیک توکیو نسبت به ریو رکوردشکنی کند و حتی در شرایطی خوش بینانه بیش از 70 سهمیه المپیک را به دست آورد.

گزارش: میثم حجتی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز