خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

یک کشور به تنهایی نمی‌تواند کرونا را مهار کند/ دولت به دلایل متفاوت توانایی قرنطینه را ندارد/ کرونا تمام فعالیت‌های عمرانی را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۰۲۴

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در موضوع کنترل کرونا بی‌شک یک کشور به تنهایی نمی‌تواند مردمانش را ایزوله کند، گفت: در بخش کنترل ویروس چینی کشورها به تنهایی می توانند تاثیرات و میزان گستردگی شیوع کرونا را کاهش دهند.

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه بخشی از موضوع قرنطینه به موضوعات جهانی بازمی‌گردد، افزود: بی شک ویروس کرونا به عنوان یک اپیدمی جهانی مدام در حال شیوع و توسعه در میان کشورهای جهان است و میزان تلفات این بیماری روند افزایشی دارد.

وی بیان کرد: در جهت کنترل کووید 19 نیاز است تا تمام دنیا با همکاری یکدیگر این موضوع را مدیریت کنند.

دولت به دلایل متفاوت توانایی قرنطینه را ندارد

نماینده شیراز در مجلس خاطر نشان کرد: اگرچه قرنطینه کردن کشور امری عاقلانه است اما متاسفانه دولت به دلایل متفاوت نتوانست این کار را انجام دهد.

عضو فراکسیون امید در ادامه با بیان اینکه در بخش حمایت دولت از مردم باید واقع بینانه قضاوت کرد، ادامه داد: در حال حاضر منابع دولت بسیار محدود است بطوریکه قرار بود هر بشکه نفت در بودجه 99، با قیمتی بالغ بر 50 دلار فروش برود اما متاسفانه ویروس چینی شرایط را به گونه ای رقم زد که قیمت هر بشکه نفت تنها در حد هزینه استخراج است.

اکبری در ادامه با بیان اینکه فشارهای ناشی از تحریم هم مشکلات دیگری را برای دولت ایجاد کرده است، افزود: معتقدم که کافی نبودن اقدامات دولت در جهت حمایت از کسب و کارها به دلیل کمبود منابع است.

یک کشور به تنهایی نمی‌تواند کرونا را مهار کند/ دولت به دلایل متفاوت توانایی قرنطینه را ندارد/ کرونا تمام فعالیت‌های عمرانی را متوقف کرد

کرونا تمام فعالیت های عمرانی را در سال جاری متوقف کرد

عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا و مشکلات مالی حاصل از آن باعث شده که به احتمال زیاد در سال جاری هیچگونه فعالیت عمرانی در کشور انجام نشود، بیان کرد: تمام منابع دولت در سال جاری مانند فروش نفت، مالیات، دارایی‌های دولت، پول و .... صرف مشکلات و آثار بیماری کرونا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌شک یکسری از گرفتاری ها ما در کرونا به مسائل و موضوع تحریم باز می گردد، افزود: در حال حاضر در شرایطی به سر می بریم که حتی توانایی مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه را نداریم.

نماینده شیراز بیان کرد: در روزهای گذشته خبری را مطالعه کردم که یک شرکت روسی فعال در حوزه راه آهن که در ایران فعالیت می‌کرد به دلیل نگرانی از تحریم‌های آمریکا اقدام به ترک ایران کرد که این مهم از واقعیت‌های موجود جامعه محسوب می شود.

عضو فراکسون امید با بیان اینکه در شرایط فعلی بعضی از مشاغل مانند فروش مواد ضد عفونی و .....جهت تامین مایحتاج و نیازهای اولیه باید فعالیت کنند، گفت: در حال حاضر قرنطینه کردن مردم و مشاغل یک انتخاب میان بد و بدتر است چرا که فعالیت واحدها و کارگاه های تولیدی بر اثر ناچاری است.

توانایی تامین تمام نیازها را در داخل از کشور نداریم

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه تا زمانی که مشکل تحریم ها حل نشود باید پیش بینی سایه افکندن آن در تمام حوزه ها را داشته باشیم، ادامه داد: بی‌شک این مهم تاثیرات فاحشی در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و...... خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشورها بدون ارتباط با دیگر جوامع واقعیتی انکار ناپذیر است، افزود: با بررسی از ابر صنایع بزرگ دنیا مانند بوئینگ، ایرباس و .... متوجه می شویم که این شرکت ها قطعات‌شان را از چند کشور مختلف تهیه و در نهایت در یک کشور سر هم بندی می کنند.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه باید بپذیریم که نمی‌توانیم تمام نیازهای کشور را در داخل تامین کنیم، گفت: اگرچه با ریاضت کشیدن و اتکا به پتانسیل های داخلی تاحدودی می توان در بخش تولید محصولات موفق بود اما واقعیت این است که بدون ارتباط با دنیا نمی توان در تمام حوزه ها موفق عمل کرد.

کرونا باعث شد که تمام کشورها به یکدیگر احتیاج پیدا کنند

عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد که تمام کشورها به یکدیگر احتیاج پیدا کنند بطوریکه که کشورهایی مانند روسیه جهت تامین بعضی از مواد و محصولات از آمریکا کمک می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دنیا یک مجموعه به هم وابسته است، افزود: بنابراین نیاز است که کشور ایران هم به عنوان کشوری در گوشه ای از این دنیا و جامعه جهانی با همسایه و دیگر کشورها علی الخصوص کشورهای همسایه تعامل برقرار کند.

موضوع کرونا در زمان بستن بودجه 99 جدی نبود

نماینده شیراز در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه در زمان بستن بودجه 99 هنوز موضوع کرونا مطرح نبود، ادامه داد: موضوع کرونا زمانی مطرح شد که بودجه سال جاری از شورای نگهبان برگشت خورد بنابراین در آن زمان نوشتن بودجه جدید امری خلاف قانون بود که طبیعی است که در بودجه 99 موضوع حل بیماری کرونا مطرح نشود.

عضو فراکسیون امید در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی منابع مختلف در بودجه 99 مانند فروش اوراق و .... باید صرف هزینه های ناشی از کنترل و پیامدهای بیماری کرونا شود، تصریح کرد: دولت جهت جبران این بخش ناچار است به راه های دیگری مانند چاپ پول متوسل شود که این مهم باعث ایجاد تورم می شود و به هیچ وجه مورد توصیه فعالان اقتصادی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز