خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان مطرح کرد؛

فراخوان استندآپ کمدی برای روزهای کرونایی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۱۲۶

رئیس انجمن هنرهای نمایشی با تاکید بر شرایط جشنواره استند آپ کمدی، تصریح کرد: هدف از این جشنواره، بهبود فضای روحی و روانی خانواده ها و شهروندان در قرنطینه خانگی در مقابله با بحران ویروس کرونا است که با موضوع آزاد به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،27 مارس (هفتم فرودین)، مصادف است با روز جهانی تئاتر و همچنین روز ملی هنرهای نمایشی که هرساله برنامه‌های متنوعی برای قدردانی از فعالان این عرصه و بازگویی اهمیت این حوزه هنری تدارک دیده می‌شود.

نامگذاری این روز به سال 1962 مربوط می‌شود که در این سال برای نخستین بار انیستیتوی جهانی تئاتر در کشور فنلاند طرحی  برای بزرگداشت روز جهانی تئاتر ارائه داد که از آن تاریخ تا به این امروز 27 مارس به عنوان روز جهانی تئاتر در تقویم کشورها به ثبت رسیده است.

هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تئاتر کشور به دلیل سبک و سیاق خاصی که  در اجرا و تولید تئاتر دارد یکی از کانون‌های مهم برای برگزاری این روز به شمار می‌آید و متولیان این عرصه همه ساله این روز را با برنامه‌های متنوعی گرامی می داشتند که با استقبال زیادی از سوی دوستداران این شاخه هنری روبه رو می‌شد.

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا و شروع اپیدمی این ویروس در کشور، تمامی جوانب زندگی مردم تحت شعاع قرار گرفته است که «هنر» و «تئاتر» نیز از این امر مستثنا نبوده‌اند و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده قطعا تاثیر عمده آن در بزرگداشت روز جهانی تئاتر کاملا مشهود خواهد بود.

در همین باره و برای بررسی نحوه برگزاری این روز مهم برای خانواده تئاتر استان، با «حسین کریمی» رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان به گفت‌وگو نشستیم.

حسین کریمی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه هرساله روز جهانی تئاتر، اظهار کرد: هرساله برنامه ای برای روز جهانی تئاتر در دستور کار قرار داشت اما امسال به دلیل مشکلاتی که بیماری کرونا ایجاد کرده است برنامه ها لغو شدند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان افزود: هر ساله به مدت یک هفته از سال برنامه داشتیم که دیدار با پیشکسوتان تئاتر، غبارروبی مزار درگذشتگان این عرصه، برنامه های نمایشی به صورت اجرای عمومی و نشست های تخصصی و کارگاه های تخصصی را شامل می شد.

کریمی با تاکید بر شیوه اجرای مراسم روز جهانی تئاتر، گفت: در حال حاضر و با توجه به وضع موجود برنامه دیگری در دستور کار انجمن هنرهای نمایشی قرار گرفته است که در فضای مجازی قابل اجرا است.

وی ادامه داد: ما دو فراخوان در فضای مجازی منتشر کرده ایم که این موضوع مقابله با بیماری کرونا را دنبال می کنند و هم استانی های عزیزمان را تشویق به در خانه ماندن می کند، فراخوان اول جشنواره استندآپ کمدی و دیگری فراخوان موضوعی کرونا با محوریت شکست این بیماری است که در ویژه برنامه فصل بهاران شبکه خلیج فارس پوشش داده می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی با تاکید بر شرایط جشنواره استند آپ کمدی، تصریح کرد: هدف از این جشنواره، بهبود فضای روحی و روانی خانواده ها و شهروندان در قرنطینه خانگی و در مقابله با بحران ویروس کرونا است که با موضوع آزاد به صورت اینترنتی برگزار کند.

کریمی با بیان نحوه شرکت در جشنواره، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را با مدت زمان حداکثر ۵ دقیقه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند و فایل آنرا با فرمت mp4 و حجم حداکثر 60 مگابایت همراه با نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تلفن همراه تا تاریخ 29 فروردین ماه به آدرس https://sharji.me/standup ارسال کنند؛ برگزیدگان پس از داوری اعلام و به آنها جوایز نقدی نفیسی اعطا می گردد.

وی با اشاره به عملکرد تئاتر استان در سالی که گذشت، اظهار کرد: گروه های نمایشی در سال گذشته عملکرد خیره کننده ای داشتند و تئاترهایی که به روی صحنه رفتند موفق شدند به خوبی توجه مخاطبان را جلب کنند و موجب حضور پررنگ مردم در سالن های تئاتر شوند .

 که مردم هرمزگان در همه ادوار از تئاتر حمایت کرده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز