خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

غرب کشور امروز بارانی است/ احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۰۵

بر اساس آخرین اخطاریه سازمان هواشناسی، در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان، احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی، اخلال در تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ و صاعقه پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز بعدازظهر سامانه بارشی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان را تحت تاثیر قرار داده و بارندگی آغاز می‌شود.

وی افزود: فردا فعالیت این سامانه بارشی به شمال غرب، جنوب غرب، شمال خلیج فارس، دامنه‌های زاگرس مرکزی به تدریج کشیده می‌شود. این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است و با وزش باد شدید همره خواهد بود.

نقشینه اظهار کرد: انتظار داریم امروز در استان‌های خوزستان و ایلام پدیده گرد و خاک داشته باشیم.

این کارشناس ادامه داد: روز یکشنبه در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد. همچنین شدت بارش‌ها در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اخطاریه شماره ۸۵ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس این اخطاریه، در استان‌های ذکرشده، احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی، اخلال در تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ و صاعقه پیش بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: روز یکشنبه همچنین در شمال غرب، دامنه‌های شمالی وجنوبی البرز مرکزی و نواحی شرقی و مرکزی کشور بارش پراکنده داریم.

این کارشناس با اشاره به وضعیت جوی در پایتخت گفت: امروز بعدازظهر در تهران آسمان افزایش ابر خواهد داشت. همچنین غبار محلی در این شهر دیده می‌شود. بارش‌های پراکنده در تهران از روز یکشنبه آغاز می‌شود. همچنین هوای پایتخت ۴ درجه سردتر می‌شود.

وی اظهار کرد: گرمترین مرکز استان اهواز و سردترین مرکز استان همدان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز